2010-04-14, 12:37
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azules
Haha det såg ju roligt ut
Hur kända är det bandet?
Ett av de bästa och mest kända banden när man kollar på hårdare metal. Helt klart värt att kolla upp om du inte känner till dem!
Citera
2010-04-14, 16:21
Medlem
Infanterists avatar
Mitt första inlägg, var snälla.

Var länge sedan jag läste om detta så jag kanske inte minns alla detaljer korrekt, men enligt vad jag kommer ihåg så bråkade Johnny och Joey Ramone i Ramones i många år, enda tills de dog faktiskt. Tydligen var det så att Joey var ihop med en tjej någon gång på 80-talet(?) och Johnny snodde tjejen från Joey. Joey blev förbannad på Johnny, men vågade aldrig riktigt ta upp det. Istället skrev han låtar om det, The KKK Took My Baby Away handlar om händelsen. Man kan förstå att Joey blev arg, men med tanke på att Johnny gifte sig med tjejen, och om jag inte har helt fel var det enda tills han dog, så tycker man att Joey borde ha kommit över det.
Senast redigerad av Infanterist 2010-04-14 kl. 16:25.
Citera
2011-03-10, 20:14
Medlem
Acid-Brains avatar
Trådbumb!

Ingen har nämnt Burzum. Sångaren (Varg Vikernes) tog i alla fall livet av gitarristen för han trodde att gitarristen skulle ta livet av honom. Vet inte vad det exakt berodde på. Ganska mörkt, men komiskt tillika.

Sedan så är ju många här på FB inte så förtjusta i Nightwish, men de övriga bandmedlemmarna kickade ju Tarja Turunen eftersom dom tyckte hon tog för mycket utrymme som frontfigur. Och nu är Nightwish inte alls samma band som det var då Tarja var sångare. Tyckte det var en av de sämsta dragen bandet kunde göra.
Senast redigerad av Acid-Brain 2011-03-10 kl. 20:22.
Citera
2011-03-10, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C M Burns
Ja eller när Pete Doherty gjorde inbrott hos Carl Barat. Det var ingen skön stämning mellan dem efter det.

Ett annat klassiskt exempel är ju bråken mellan medlemmarna i The Ramones. När Tommy (?) dog blev Joey (?) ledsen men sen ångrade han sig när han mindes vilket idiot Tommy (?) var.

The Ramones första spelningar var legendariska, står på scenen och skriker till varandra bara, och de spelat alla sina låtar efter 20min, vad göra sen? jo, dra settet på nytt igenom igen förstås...

http://www.youtube.com/watch?v=RdyEEk5WrrI
Citera
2011-03-10, 23:32
Medlem
Rembrandtss avatar
Har någon nämnt det största rockbandet genom tiderna,The Beatles?. John Lennon Paul McCartney och George Harrison var ju inte alltför goda vänner på slutet. Ringo Starr flydde ifrån bandet en period för att slippa den usla stämningen som infann sig i studion. Paul McCartney såg ut som han trodde han var Jesus på en del foton från studion,och såg ner på allt och alla. Speciellt störde han sig på Yoko Ono som var med på samtliga inspelningar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in