2008-04-24, 08:49
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Visst hade du rapporterat in detta till UFO-Sverige?

Det är innrapporterat. Jag har sett rapporten. Den kommer med stor sannolikhet klassas som insekt/fågel när linsen. Det är min gissning i varje fall.
Citera
2008-04-24, 09:37
Medlem
labbe3001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisten
Jaha jaha jaha...

Det här kan man ju diskutera in i det oändliga.. hmmm på tal om oändligt! det är ju övernaturligt det.
Vet inte om Pi är så väldans övernaturligt
Citera
2008-04-24, 13:58
Medlem
Rods...

Såg ett program om detta fenomen för ett tag sedan, dom kallas rods!
Citera
2008-04-24, 17:23
Medlem
Wistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labbe3001
Vet inte om Pi är så väldans övernaturligt

Men åhhh Tänkte bara dryga mig ju! Det är ju det Flashback går ut på. eller hur?
Citera
2008-04-24, 17:39
Medlem
Hej,

ser ut som något som är ur fokus och rör sig snabbt. Med tanke på att fotot är taget med en kompaktkamera och fokus ligger långt från kameran (flaggan) så hade även ett föremål på himlen bortom flaggan varit i fokus. Detta är antagligen en insekt nära kameran (ca 1 meter ifrån) som passerade precis när du tryckte av.

Jag har också en UFO-bild som jag tagit som jag personligen tycker är svårare att förklara än denna, även om jag har en teori om min bild också =) Här är en länk. UFOT ses i horisonten under registreringen. Föremålet under nosen är en fågel =)

http://www.airliners.net/photo/Gulfstream-Aerospace-690C/1213868/L/
Citera
2008-04-24, 22:33
Medlem
Tr0llfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Mja, kondens låter lite konstigt, UFO är nog det mest troliga än så länge i alla fall, den stora frågan är nog snarare vad ufot gjorde här?
Ja kondens låter konstigt, det låter mer troligt att det är ett UFO. Att de var på spaningsuppdrag är ju rätt tydligt, den stora frågan är snarare när anfaller de?

Ja, kondens kan vi glömma. Att det är ett UFO är självklart och att det handlar om spaningsuppdrag för en framtida attack likaså! Men den absoluta frågan är ju, av allt dom har att attackera, varför just sveriges flagga? VARFÖR?
Citera
2008-04-27, 12:33
Medlem
Chumbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Ja, kondens kan vi glömma. Att det är ett UFO är självklart och att det handlar om spaningsuppdrag för en framtida attack likaså! Men den absoluta frågan är ju, av allt dom har att attackera, varför just sveriges flagga? VARFÖR?
Suck?
Citera
2008-04-27, 16:45
Medlem
villbarafragas avatar
Prova att använda Klonstämpeln i Photoshop och kopiera över delar under störningen i bilden och lägg ovanpå så att oskärpan döljs. Lägg sedan på lite oskärpa runt kanterna så att det smälter in bra med bilden. Har du tur är det ingen som tänker på att det finns någonting vid sidan av flaggan eftersom det är flaggan i sig som ligger i fokus.
Lycka till med fotograferandet!
Citera
2008-05-02, 23:09
Medlem
Varulvs avatar
OT och Trams raderat.

/Mod
Citera
2008-05-03, 14:32
Medlem
Klart som fan att det är ett UFO!
Citera
2008-05-03, 22:41
Medlem
West-ens avatar
Jag ser två möjligheter.
UFO av varierad art. Kanske en fågel, vem vet. Än så länge är det ett UFO.
UOC, kanske kondens eller skräp?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in