Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Stämingsstabiliserande betyder tyvärr ofta känslodödare. Jag vet folk som gått på litium och blivit totalt likgiltiga, det verkar inte vara nån höjdare.
Varför ska du äta en tredje medicin? Har du provat att trappa ut medicinen?
Några frågor till TS:
Motionerar du regelbundet? (medlemskap i gym etc)
Träffar du vänner/människor regelbundet?
Äter du bra mat? (multivitamin, omega-3 osv)
Är du sjukskriven? (isf hur länge har du varit det)
Sover du bra?
Jag svarar gärna på dina frågor.
Jag har ett väldigt fysisktarbete som kan kallas att motionera, nu när jag är sjukskriven så blir det minst en timmes promenad per dag.
Jag har få vänner så de orkar jag inte med att träffa för tilfället. Träffar olika medlemmar i min familj 2-3gånger i veckan varjre sig jag orkar eller ej!
Jag försöker att äta som vanligt, dock så blir det oftast det snabbaste alernativet här hemma. Tar ej extra vitaminer eller andra tillskott.
Ja, jag är sjukskriven. Jag började arbeta i måndags men det hela slutade i en panikångest attcak på tisdag kväll som krävde akut hjälp. Jag minns inte så mycket avdet utan !piggnade" till på Torsdags förrmiddag! Ska till doktorn nu i eftermiddag om en eventuell förlängning av sjuskrivningen.
Jag sover bra så länge jag äter remeron på kvällen, brukar bli mellan 6-9 timmar per natt. Tar jag inte remeronet så sover
jag knappt något alls!
Jag uplever själv att jag blivit mer robot lik utan känslor den senaste tiden. När jag är själv så tycker jag allt är okej men så fort folk börjar ställa krav på mig så blir det kortslutning på något sätt! Får panik i olika annars lugna ställen. Som i kassan på ica, står i kö för att vänta på min tur att betala samtidigt får jag en känsla av att ettstort djur ska anfalla mig och jag måste fly! Ibland biter jag ihop men det har hänt att jag fått lämna jund vagnenen och gå där ifrån! Så helt okej är jag inte!