2008-04-17, 15:10
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reference
Hejsan!
Vad är problemet? Om någon är medlem i ett parti men går emot partiets värderingar så ska den personen inte kunna uteslutas? om någon skulle bli invald i kommunfullmäktige för moderaterna och sedan börja propagera för kommunism så skulle inte den personen bli utesluten?
Eller om man, för att dryga ut sjukpensionen, låter sig bli invald på en av SD's platser helt plötsligt börjar propagera multikulturalism (eller för all del, nazism) - då ska man inte bli utesluten ur partiet?
Vore det demokratiskt?

Att motionen i sig är juridiskt ohållbar är väl en annan fråga, men hur fan tänkte karln?

Edit: Och nej Donco, man är inte för barnaga och könsstympning för att man är emot ett sån't här förslag. guilt by association?

Du drar då saker och ting till ytterligheterna - Klart som fan att det inte är guilt by association. Det är ett solklart fall som visar hur vänsterns så kallade demokrati fungerar.

Vi vänder på det - MP vill alltså inte motarbeta barnaga och könsstympning.
Citera
2008-04-17, 15:20
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Vi vänder på det - MP vill alltså inte motarbeta barnaga och könsstympning.

Jo, när det gäller etniska Svenskar så går det utmärkt. Barnage och könsstympning inom främmande kulturer är just det, deras kultur, och det är ju deras kultur vi vill bli berikade med, så att motarbeta deras kultur vore ju helt uppåt väggarna och rasistiskt från grunden.
Citera
2008-04-17, 15:37
Medlem
Okej, jag trodde att tråden handlade om ett partis rätt att utesluta sina egna medlemmar. Men det verkar som om det gått över till att handla om motionen som ledde till att han blev utesluten?

visst, ett kontrakt med individuell utvecklingsplan är väl inte helt åt skogen, även om jag kan tycka att det är helt överflödigt. Som invånare i landet har vi ju redan rikets lag att rätta oss efter. Jag tycker redan att det är för mycket daltande och tjafsande vid flyktingmottagande. Ut med folk i arbete asap, låt lagen vara lika för alla och gödsla inte med PUT (men däremot med TUT).
Citera
2008-04-17, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Rasmus Ling - Kronmongo #1... Då tycker han ju med andra ord att det är okej med barnaga och könsstympning

Så länge det utförs utav en nysvensk så är det helt i sin ordning. Men gud nåde den etniska svenska man som vill tillrättavisa sin barn eller hustru.
Citera
2008-04-17, 21:09
Bannlyst
Citat:
Hejsan!
Vad är problemet? Om någon är medlem i ett parti men går emot partiets värderingar så ska den personen inte kunna uteslutas? om någon skulle bli invald i kommunfullmäktige för moderaterna och sedan börja propagera för kommunism så skulle inte den personen bli utesluten?
Eller om man, för att dryga ut sjukpensionen, låter sig bli invald på en av SD's platser helt plötsligt börjar propagera multikulturalism (eller för all del, nazism) - då ska man inte bli utesluten ur partiet?
Vore det demokratiskt?

Att motionen i sig är juridiskt ohållbar är väl en annan fråga, men hur fan tänkte karln?

Edit: Och nej Donco, man är inte för barnaga och könsstympning för att man är emot ett sån't här förslag. guilt by association?

Står det nånstans i MP-s partiprogram om man att inte ska ställa krav på invandrare/flyktingar då? Dessutom är det upp till var och inom det egna partiet att lägga ned sin röst vid tillfällen då det går emot dennes egna uppfattning. Och för övrigt så har en sdpolitiker röstat emot sin egna partilinje i ett kommunfullmäktige utan att någon annan sd'are krävt hans uteslutning. Det finns mer info om denna händelse i inrikesforumet.
Citera
2008-04-17, 21:17
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Hejsan!
Vore det demokratiskt?

Nej, precis. De gröna gick till val på att alla kommuner ska ta emot flyktingar och då kan det nog anses som en del av partiets värderingar. Sen får väl partiets ledning utreda om just den frågan är så avgörande som Ferm och Ling tycks anse.

Det tvivlar jag på.
Citera
2008-04-17, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
De gröna gick till val på att alla kommuner ska ta emot flyktingar och då kan det nog anses som en del av partiets värderingar.
Gjorde de verkligen det?
Citera
2008-04-17, 23:32
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Okej, jag trodde att tråden handlade om ett partis rätt att utesluta sina egna medlemmar. Men det verkar som om det gått över till att handla om motionen som ledde till att han blev utesluten?...

Det hade väl du föredragit. Det hade väl varit lättare för dig då antar jag, då du inte verkar ha något emot barnaga m.m.
Förövrigt så är det helt upp till mp att utesluta honom om de så vill, men det är ändå otäckt och har inslag av fascistiska värderingar när ett i mina ögon självklart förslag förs fram, och detta tolkas som rasism. Vari ligger rasismen?

Citat:
...visst, ett kontrakt med individuell utvecklingsplan är väl inte helt åt skogen, även om jag kan tycka att det är helt överflödigt. Som invånare i landet har vi ju redan rikets lag att rätta oss efter. Jag tycker redan att det är för mycket daltande och tjafsande vid flyktingmottagande. Ut med folk i arbete asap, låt lagen vara lika för alla och gödsla inte med PUT (men däremot med TUT).

Är du inte riktigt klok, tänker du på vad du skriver?

Ursäkta min ohövlighet, men du är oerhört motsägelsefull.

Mvh
Senast redigerad av Lantbruk 2008-04-17 kl. 23:35.
Citera
2008-04-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Det hade väl du föredragit. Det hade väl varit lättare för dig då antar jag, då du inte verkar ha något emot barnaga m.m.
Förövrigt så är det helt upp till mp att utesluta honom om de så vill, men det är ändå otäckt och har inslag av fascistiska värderingar när ett i mina ögon självklart förslag förs fram, och detta tolkas som rasism. Vari ligger rasismen?

Är du inte riktigt klok, tänker du på vad du skriver?

Ursäkta min ohövlighet, men du är oerhört motsägelsefull.

Mvh

Jo, jag är emot barnaga, könsstympning, kvinnoförtryck, stöld och vad det nu kan tänkas att de skulle ha skrivit på i det föreslagna kontraktet. jag tycker även att det vore smart av flyktingar/invandrare att integrera sig (inte att förväxla med assimilera).

Och, samtidigt tycker jag inte att det ett sådant kontrakt som miljöpartisten här hade föreslagit behövs. Lagstiftningen borde räcka? motsägelsefull? tja, kanske det - allt är inte svart och vitt, särskilt inte i frågor som rör I&I. Och sedan har jag nog en tendens att uttrycka mig lite otydligt.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in