2008-04-15, 23:57
Medlem
Mycket är nämnt redan men filmer jag lyckats missa som jag helst skulle sett är:
Bröderna Karamazov, Doctor Zhivago, Ben Hur, Space Odysse, Dr Strangelove, Citizen Kane och ET.
De flesta är ju lite tyngre filmen som jag skulle vilja se, men det känns lite motigt ibland bara.

Mitt filmtittande har bytt inriktning lite sista tiden och gått mer mot att bara vara enkel undehållning. Men trots det försöker jag hålla någon hög profil i bekantskapskretsen med att ha sett det mesta av riktigt bra film.
Citera
2008-04-16, 00:03
Medlem
olllies avatar
Två filmer som jag verkligen skäms över att ha missat, som dock finns i mina tankar (någon dag ska jag se dem): 12 Angry Men & Dr Strangelove..
Citera
2008-04-16, 00:44
Medlem
casablanca, scarface, rocky, godfellas. bla.
Citera
2008-04-16, 02:33
Medlem
Bambuelos avatar
Varken Rocky-filmerna eller Gudfader-filmerna. Ska bli till att se nån gång.
Citera
2008-04-16, 07:16
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Tror som tidigare nämnt att inte många missat gudfadern. Däremot är det många som börjat se gudfadern och inte haft tålamod nog att se klart den.

Så är det nog. Jag såg en timme av den, sen orkade jag inte mer. Jag vill minnas att jag var bakis och hade lite dagen-efter-ångest när jag tog mig an den, så jag ska snart göra ett nytt försök.

Gudfadern 3 (hela!) har jag dock sett på bio, fråga mig inte varför.
Citera
2008-04-16, 09:45
Medlem
Greger_Segers avatar
Memento

Förstår dock varför folk inte har sett alla Gudfadern filmerna, men den första av dom tre är iaf ett måste
Citera
2008-04-16, 10:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Memento

Förstår dock varför folk inte har sett alla Gudfadern filmerna, men den första av dom tre är iaf ett måste

Öh...jag är ingen expert, men imdb kan väl räknas som en trovärdig källa och enligt dem har det bara gjorts 3...
http://www.imdb.com/find?s=all&q=godfather&x=0&y=0

Citera
2008-04-16, 10:14
Medlem
Fastidios avatar
Har varken sett Casablanca eller Citizen Kane. Finns en jävla massa Film Noir jag inte heller sett som man förmodligen borde se. Såg 2001 någon av de fåtal gånger jag har varit hög, den borde man väl sei nyktert tillstånd. Har inte sett Idioterne heller förresten, Festen är nog den enda film med Dogme-certifikat jag har sett.
Citera
2008-04-16, 10:33
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuelo
Varken Rocky-filmerna eller Gudfader-filmerna. Ska bli till att se nån gång.

Rocky (första) är iaf en av världens bästa filmer och den måste ses för att man ska förstå det.

Om du skulle missa Rocky V eller Rocky Balboa (VI) så behöver du inte skämmas. Satsa på att se I t om IV.
Citera
2008-04-16, 10:34
Medlem
BRZMs avatar
Hade inte sett Austin Powers-filmerna förrän förra året.
Citera
2008-04-16, 10:46
Medlem
Jag har inte sett Gudfadern. Men det känns som att man redan kan den utantill eftersom att andra filmer/serier/diverse medier refererar ofta till den.

edit: Kom på att jag inte sett Scarface heller. Men den kan man ju också handlingen till och många repliker/citat utan att någonsin sett det.
Citera
2008-04-16, 11:18
Medlem
Larsjudens avatar
vafan? hur kan ni inte ha orkat gudfadern? ettan är ju skitbra.

Fear and loathing las vegas har inte blivit av än, men jag har hittat torrent med svensk text så förhoppningsvis blir det till helgen, den verkar ju vara episk bland alla knarkare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in