2008-04-14, 20:01
Medlem
Seaturtles avatar
Jag har alltid varit ganska kreativ och bra på att rita, har läst natur och har behörighet till alla tekniska och mattematiska kurser, tror jag..
Så jag vill bli arkitekt! ^löl^

Har iaf värdelösa 15 i snitt och jag kommer inte in på någon av de 3 arkitektur utbildningar som finns.. om man nu inte kör en Julia Roberts och suger 1568 kukar på 3 dagar. Har inte hunnit att göra arkitekturprovet heller och imon e det slut på tid...

Så min fråga är: Kan man välja att läsa nån liknande program som civilingenjör eller Arktitektur med nån inriktning? och sedan byta intärnt i skolan direkt eller efter ett halv år? Vill läsa i närheten av stockholm btw
Har någon gjort nått liknande eller finns det inte tillräckligt mycket likhet mellan Arkitektur och andra program :S=?
Skulle ringa KTh men vaknade 13.00 och det var för sent då, ska besöka de imon på skoltid.

framtidsångest suger b**e
Senast redigerad av Seaturtle 2008-04-14 kl. 20:06.
Citera
2008-04-14, 20:17
Medlem
Jigglys avatar
Inte för att vara spydig eller något sådant, men det blir ju knappast bättre att du försover dig och struntar exempelvis i att göra arkitektprov?

Jag kan ingenting om arkitektutbildning över lag...
Citera
2008-04-14, 20:50
Medlem
Seaturtles avatar
äsch så oansvarig är jag inte!
Visste inte att de stängde telefon grejen kl 12 ju ..
Och fick reda på att man kunde använda arkitektuprovet som ett tredje urvalsgrupp typ förrigår ju .. fan :] hjälp mig lite kom igen '
Citera
2008-04-14, 21:02
Medlem
Civilingenjör Arkitektur finns ju
Citera
2008-04-14, 21:34
Medlem
Jigglys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crook
Civilingenjör Arkitektur finns ju

Tror dock att det är rätt saftiga betyg som krävs för att komma in på den utbildningen, men har inte jättekoll.
Citera
2014-07-16, 11:25
Medlem
Du kan inte byta internt mellan utbildningar men du kanske kanske kan tillgodoräkna dig någon kurs, om du har tur. Jag tycker du ska göra arkitektprovet nästa år, går det bra och du tycker det är kul så kommer du har 5 roliga år framöver.

lycka till!
Citera
2014-07-16, 13:33
Medlem
SvaMp_s avatar
En studiekamrat som läste samhällsbyggnad, inriktning mot typ bygg, sen sökte han sig till Arkitektkontor och jobbar som det nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in