Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-14, 16:24
Medlem
Jag tänkte lära mig Windows Server 2008. Jag laddade ner MS Virtual Server, men hur skapar jag en virtuell maskin så jag kan installera Windows Server 2008?

När jag går in på "Virtual Server Administration Website" så får jag under "Specify Virtual Server:" felet:
Citat:
Could not connect to Virtual Server. Please add the Virtual Server administration website to the Internet Explorer trusted sites list.
You can specify an alternate Virtual Server below.
...och jag kommer bara dit igen när jag försöker skapa en ny Vituell Maskin från menyn. Vad gör jag för fel?
Citera
2008-04-14, 23:55
Medlem
massamulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogis
Jag tänkte lära mig Windows Server 2008. Jag laddade ner MS Virtual Server, men hur skapar jag en virtuell maskin så jag kan installera Windows Server 2008?

När jag går in på "Virtual Server Administration Website" så får jag under "Specify Virtual Server:" felet:

...och jag kommer bara dit igen när jag försöker skapa en ny Vituell Maskin från menyn. Vad gör jag för fel?

vet inte exakt hur du menar men jag skulle installera hela operativet som en virtuell masikn med ett sådant program så som microsofts egna Virtual PC eller kanske vmware
Citera
2008-04-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massamull
vet inte exakt hur du menar men jag skulle installera hela operativet som en virtuell masikn med ett sådant program så som microsofts egna Virtual PC eller kanske vmware

Jo, det var ju precis det jag tänkte göra, men microsofts egna Virtual PC är för klient-OS och microsofte egna Virtual Server är för server-OS. Men jag får inte igång MS Virtual Server alltså. Jag kommer bara så långt som nämns i första inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in