Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-14, 11:54
Medlem
lasse_66s avatar
Jag har börjat kolla på en ny dator nu, en bärbar och jag har blivit väldigt sugen på en MAC Book men jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig svara på.

Anledningen till att jag har börjat kolla på en MAC är att jag spelar aldrig på min dator jag använder den nästan bara till att skriva och programmera hemsidor.

1. Finns det något bra hemsideprogramersings program? Jag använder mig just nu av CON-Text.

2. Finns det något program som Office med stavnings funktion och sådant?

3. Jag använder väldigt mycket Adobe Photoshop finns det programet också?

4. Finns det något torrentprogram som funkar även på MAC?

5. Går det att bränna ut film och musik från en MAC dator med ex. Nero eller liknande?

6. Fungerar Guitar Pro 5,0?

Det är de frågor jag kommer på nu men jag får väl lägga till mer frågor om jag kommer på några.

En del av dessa förstår jag nästan själv att de finns men tycker det känns säkrast att fråga innan jag går iväg och köper en MAC. Jag har tröttnat nåt extremt på Windows nu nämligen.

Tack på förhand!
2008-04-14, 11:56
Medlem
werss avatar
1-5 : jajamensan,
6 Osäker.
2008-04-14, 12:04
Moderator
^Eazs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=560358 - iQ - Frågetråden om Macprogram och sånt [Flera trådar ihopslagna /Mod]

http://www.flashback.org/showthread.php?t=460683 - FAQ för er som funderar på att skaffa en Mac eller är nya inom Mac världen.

Det finns två trådar som dessa frågor lämpar sig i.
2008-04-14, 12:08
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse_66

1. Finns det något bra hemsideprogramersings program? Jag använder mig just nu av CON-Text.

Dreamweaver
Citat:
Hela Office-paketet finns.
Citat:
Klart som korvspad att det finns.
Citat:
Transmission, Azureus, Tomato Torrent... osv.
Citat:
5. Går det att bränna ut film och musik från en MAC dator med ex. Nero eller liknande?
Ja, oftast behöver du inget program utan bara lägger allt i en mapp och bränner.
Citat:
Yes
2008-04-14, 12:13
Medlem
BigFatCones avatar
dessutom kan man ju köra windows på mac nuförtiden sägs det..
2008-04-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
dessutom kan man ju köra windows på mac nuförtiden sägs det..
Bekräftar detta.

Köp en mac! Du blir allt annat än missnöjd vill jag lova!
2008-04-14, 13:27
Medlem
Arrogants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvspecial
Bekräftar detta.

Köp en mac! Du blir allt annat än missnöjd vill jag lova!

Man blir inte bara missnöjd, utan man blir extremt missnöjd.
2008-04-14, 14:30
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogant
Man blir inte bara missnöjd, utan man blir extremt missnöjd.

extremt missnöjd är faktiskt helt sannt. men det är en övergångs-fast som åtminstone för mej vart väldigt jobbig. nu känns osx ganska ok..

vad fungerar egentligen på mac? ja inte alls lika mycket som windows men å andrasidan så ere väldigt mycket man helt enkelt inser man inte behöver
2008-04-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
extremt missnöjd är faktiskt helt sannt. men det är en övergångs-fast som åtminstone för mej vart väldigt jobbig. nu känns osx ganska ok..

vad fungerar egentligen på mac? ja inte alls lika mycket som windows men å andrasidan så ere väldigt mycket man helt enkelt inser man inte behöver
Extremt missnöjd? Nej, extremt nöjd å andra sidan... Att sitta på en mac för första gången känns som att gå till baksidan av huset man aldrig varit på förut.. mycket nytt, men kul att upptäcka!
2008-04-14, 15:19
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse_66
Jag har börjat kolla på en ny dator nu, en bärbar och jag har blivit väldigt sugen på en MAC Book men jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig svara på.

Anledningen till att jag har börjat kolla på en MAC är att jag spelar aldrig på min dator jag använder den nästan bara till att skriva och programmera hemsidor.

Det är de frågor jag kommer på nu men jag får väl lägga till mer frågor om jag kommer på några.

En del av dessa förstår jag nästan själv att de finns men tycker det känns säkrast att fråga innan jag går iväg och köper en MAC. Jag har tröttnat nåt extremt på Windows nu nämligen.

Tack på förhand!

Du har fått svar på ett ental frågor vad jag kan se. Använd den klistrade tråden för nybörjarfrågor för övriga frågor du har av den här typen.

/Moderator.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in