2008-04-14, 11:12
Bannlyst
Frågan är vilken som är den mest utsatta etniska gruppen i Sverige i nutid och genom historien. Jag ser tre folk att välja mellan och det är finländare, samer och romer.

Finländare är den grupp som är mest föraktad och alltid har varit. Samer och romer har kanske behandlats mer illa, men de uppmärksammas inte så mycket som finländare.

Jag läste tillexempel på ett forum som heter Fragbite, om den finaste respektive fulaste rasen. Många visade sitt förakt för finländare. Rent estetiskt är finländare utsatta för mycket trakasserier trots många vunna skönhetstävlingar med mera.

Varje gång det nämns något om finländare är den första kommentaren att de är allt annat än estetiskt tilltalande, fast med grövre ordalag. Sedan drar svenskarna alla faktoider och myter de kan om finländarna. Exempelvis tror de att finländarna konsumerar mer alkohol än andra, de tror på 20-talets rasbiologi om finnar och så vidare. VARJE gång finländare kommer på tal, passar svensken på att vädra ut lite av sitt hat mot detta folk. VARFÖR? Emellanåt ansluter sig andra invandrargrupper till svenskarna och ställer sig på deras sida. Jag vill bara veta varför.

Hur kommer det sig att så FORT någonting om finländare och Finland nämns som kommer det pyrande hatet fram gentemot finländarna? Det kan inte öppnas en tråd om finländare eller Finland eller något som har med det att göra utan att sådana här saker kommer fram. Varför varför varför?! Om en svensk får välja mellan en finländare och en zigenare kommer valet bli svårt. Jag bara undrar varifrån detta jävla hat kommer ifrån, samt alla föreställningar som inte stämmer med verkligheten.

Landet har haft en MINDRE alkoholkonsumtion än många andra: "Diagram 6-Alkoholrelaterade skador, 1999-2000
Per 100 000 invånare"

"Antal alkoholrelaterade skador per 100 000 invånare i Finland: 90.37"

"Inom kandidatländerna visar
statistiken att högsta antalet alkoholrelaterade skador med 179,80 personer per 100 000 invånare går att återfinna i
Lettland respektive lägsta antalet med 32,04 på Malta."

Antal alkoholrelaterade skador per 100 000 invånare i Lettland: 179, 80.

"På fyra decennier har Finland klivit upp till europisk medelnivå från att ha varit ett land med låg alkoholkonsumtion. Enligt statistiken konsumeras det i Finland nästan lika mycket alkohol som i Nederländerna, Belgien och Grekland och en aning mer än i Australien, Italien, Kanada, Polen, Nya Zeeland och Förenta staterna. I Sverige och Norge har alkoholkonsumtionen relativt sett ökat snabbare än i Finland, men konsumtionsnivån är framför allt i Norge fortfarande mycket lägre än i Finland. I Danmark har nivån på den statistikförda alkoholkonsumtionen redan i decennier varit högre än i Finland."

http://www.paihdelinkki.fi/Informati...uket-i-finland

Hattrådar går att hitta MYCKET mer gentemot finländare än gentemot samer och romer. Här är ett litet axplock:

http://www.flashback.org/showthread.php?t=439882

http://www.flashback.org/showpost.p...7&postcount=18

http://www.flashback.org/showthread.php?t=443248

http://www.flashback.org/showthread.php?t=154148

"Vilken är den fulaste rasen...?" Finnar http://www.flashback.org/showpost.p...30&postcount=2
Finnar http://www.flashback.org/showpost.p...47&postcount=5
Finnar http://www.flashback.org/showpost.p...6&postcount=16

"Det skabbigaste folket" Ja...Ni kan själva räkna ut vad svaren är...

Jag kan plocka från andra forum också, inte bara flashback. Även fragbite och alla möjliga forum, ja till och med Aftonbladet!
2008-04-14, 11:16
Bannlyst
Enligt en undersökning är finländare det 6:e lyckligaste folket i världen. Sverige hamnar på 7:e plats på den där undersökningen.

Källa:
http://www.businessweek.com/globalbiz/content/oct2006/gb20061011_072596.htm
Senast redigerad av Traskarn 2008-04-14 kl. 11:24.
2008-04-14, 11:21
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traskarn
Enligt en undersökning är finlädare det 6:e lyckligaste folket i världen. Sverige hamnar på 7:e plats på den där undersökningen.

Källa:
http://www.businessweek.com/globalbiz/content/oct2006/gb20061011_072596.htm
Danmark på förstaplats? Det må jag säga.
2008-04-14, 11:27
Bannlyst
För att undvika missförstånd gör jag här ett längre inlägg.

Efter att ha bott i Finland under en längre tid är det dags att dementera lite faktoider angående finnars inställning till svenskarna som ser sig som världens främsta finlandsexperter.

Även om jag nu presenterar fakta spelar det ingen roll, eftersom svenskarna, de allra flesta, har bestämt sig för hur det "ska" vara. Men jag gör ett försök.

1. De finländare som svenskar träffat på är sverigefinnar och andra generationens sverigefinnar och färjeresenärer. Ungefär så. Inte representabelt för ett helt folk, även om många sverigefinnar sköter sig bra.

2. Finländarnas inställning till Sverige och svenskar är att de inte bryr sig. De bor i Finland och har ingen som helst anledning att bry sig om svenskar och Sverige! Den yngre generationen. 35 år och neråt vet ungefär ingenting om Sverige. För att inte tala om tonåringarna.

3. Det svenska språket håller på att försvinna mer och mer i Finland och är inte längre obligatoriskt. Innan dess så kunde ändå ingen svenska, kanske nån här har läst lite skoltyska? Hur mycket kan ni? Inte så mycket antagligen. I Finlands huvudstad är det finska som gäller, ananrs fungerar det utmärkt på engelska, vilket finnar är bra på, vilket många svenskar inte tror.

Vidare är det enbart bland finlandssvenskar, som är en krympande grupp, som svenskan fungerar hos. I Vasa går det bra tillexempel, i övriga Finland fungerar svenska lika bra som inuitiska gör i Frankrike, även om man är på sjukhus, banker eller något annat ställe. Helt naturligt och inget konstigt med det.

4. Alltså finns det ingen anledning för finnar att bry sig om svenskar och Sverige. Det finns inga svenskar i Finland ungefär. Förutom svenska fylleturister man kan se då och då, som ger svenskar dåligt rykte. Men det har svenskarna i Danmark med, då det är lugnt. Sverige är inget land som har inflytande på Finland. Ett land i mängden bara. Finnars inställning till svenskar är inget speciellt.

__________________________________________________ ___________

Däremot är det väldigt vanligt, snarare en regel än undantag, att svenskar hatar finnar och allt som är finskt. De hatar finnarnas språk, utseende och allt annat med, utom deras invandringspolitik.

Och nej, det är inga genetiska skillander mellan finlandssvenskar och svenskar. Och nej, germaner är bara hatar och drar slutsatser från det.ingen ras det är en språklig grupp.

Märkligt nog hatar svenskar inte ester ingermanländare och andra folk utan enbart finländare. När man läser hur svenskar resonerar blir man mörkrädd med tanke på avsaknad av intelligens av dessa självutnämnda finlandsexperter som i själva verket inte vet ett skit. De bara hatar och föraktar och tror på sina faktoider.

Men varför? Överallt, på ungdomar.se på flashback och på fragbite och på aftonbladet och överallt i Sverige skrivs det skit om finländare, mycket mer än det görs om romer och samer. Varför? Sedan finns det givetvis åsikter i Finland om hur fula svenskar är, men inte alls samma förakt som svenskarna visar gentemot finländarna. Där är inte den besattheten.
2008-04-14, 11:40
Medlem
deMarus avatar
Men håll käften, svenskar har inget emot finnar.
2008-04-14, 12:05
Medlem
KungAllans avatar
Hatet mot Finnar känns helt främmande för mig iallafall, inget jag nånsin märkt nåt utav. Lite grova skämt från bägge håll om det andra landets riktiga eller påhittade egenskaper har man ju förstås varit med om, plus mången fin Finska förstås
2008-04-14, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Men håll käften, svenskar har inget emot finnar.

Läs mitt första inlägg varför finlandstrådar alltid blir oändliga och varför svenskar utseendeföraktar finländare med mera?

Kolla också in forum som fragbite och ungdomar.se och aftonbladet så får du se på svenskars åsikter om finländare, för att inte tala om flashback.

Läs om igen är du bussig.
2008-04-14, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungAllan
Hatet mot Finnar känns helt främmande för mig iallafall, inget jag nånsin märkt nåt utav. Lite grova skämt från bägge håll om det andra landets riktiga eller påhittade egenskaper har man ju förstås varit med om, plus mången fin Finska förstås

Förklara alla hattrådar jag länkade till då, och andra forum som fragbite och ungdomar.se med mera. Till och med mycket UNGA svenskar föraktar finländare, det är något svenskar får i modersmjölken.

Zigenare tycker de flesta är vackra, men tjuvaktiga. Om finländare tycker svensken inget positivt, utan fula och kriminella och det ena med det andra. Svensken förbiser fakta och vetenskap och att finländare har vunnit många skönhetstävlingar. Det ska bara vara så enligt svensken. På fragbite skrev man att det var "rankat som världens fulaste" trots att sådana rankningar inte finns, samt att Finland innehar en hel del titlar inom skönhetstävlingar, inte minst i Norden.

Samer hatar svenskarna si så där, men inte om man jämför med finändarna.

Jag tror det är få som läst mina inlägg här. Utseendet är det som först klankas ner på. Givetvis har svenskarna enbart sett bakfulla färjeresenärer och dylikt och sedan appliceras det utseendet på en hel befolkning.

Finländare är således den mest utsatta etniska gruppen i Sverige. På andra plats kommer zigenare då. Ester och liknande har svenskarna däremot inget emot. Men när det gäller finländare slår sig andra invandrare och svenskar ihop.
Senast redigerad av Traskarn 2008-04-14 kl. 12:14.
2008-04-14, 17:37
Medlem
Bingy Bunnys avatar
Hatet mot finnar känns nog lite retro "70-tal". Skulle nog tro att , i a f enligt FB , så är det diverse möllisar och balkaneser som vi nu i stället bör rikta vårt hat mot,

Se så, sätt igång och hata nu!
2008-04-14, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bingy Bunny
Hatet mot finnar känns nog lite retro "70-tal". Skulle nog tro att , i a f enligt FB , så är det diverse möllisar och balkaneser som vi nu i stället bör rikta vårt hat mot,

Se så, sätt igång och hata nu!

Så är det kanske tillfälligt, men finländarna glöms inte bort, och hatet mot finländarnas utseenden fortsätter att finnas, även om jag då och då postat bilder och folk trott att de finska personerna varit svenska och tvärtom.

Så, vilken grupp är mest utsatt? Finländare, samer eller romer? Finländare får 100 gånger mer uppmärksamhet i alla fall.
2008-04-14, 17:56
Medlem
--StarryEyes--s avatar
Det är dom där jävla norrbaggarna dom flesta hatar , går runt med sina lusekoftor och är bögiga. Vidriga typer dom där Grandiosaätande missfostren från väst.
2008-04-15, 10:45
Medlem
trass avatar
Vi låser denna trolltråd.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här