Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-04-17, 00:42
Medlem
Hejsan1s avatar
Det är inte så att du kollar på HD/Bluray 720p/1080p klipp/filmer eller?
Inte så att du kollar på streamade filmer (tex YouTube)?
Mitt tips är MPlayer som är den bästa spelaren enligt mig:
http://www8.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/win32/MPlayer-1.0rc2-gui.zip
Funkar det inte med den, VLC eller PowerDVD så är det din dator eller själva klippen du kollar på som är fel.
Citera
2008-04-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Av allt att döma tror jag nog det beror på själva maskinen.. Vad kör du för något? Processor, internminne och grafikkort, alltså?

Jag skulle nog göra bedöma att det behövs åtminstone 1 GHz processor, 512 MB minne (minst!! (helst över 1 GB)) och ett hyfsat GeForce 3 eller 4 (minst) för att slippa hack och hängningar när man ska kolla på film.
du om han ska ha allt det är det en ny dator som gäller... och 1GB ram behövs nog inte för att se film 512 borde räcka

(sen så var det när han sätter i en skiva det börjar så du får undvika att stoppa in skiva när du ser film.... )
Senast redigerad av timpan8 2008-04-17 kl. 00:49.
Citera
2008-04-17, 01:42
Medlem
palla
Citera
2008-04-17, 08:08
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
du om han ska ha allt det är det en ny dator som gäller... och 1GB ram behövs nog inte för att se film 512 borde räcka

(sen så var det när han sätter i en skiva det börjar så du får undvika att stoppa in skiva när du ser film.... )
Var står det något om skiva? ... Men om det nu bara är skivor som det hackar ifrån så bör det ju vara något fel på själva DVD-spelaren (CD-spelaren?), eller glappkontakt..

Mina hårdvarutips var kanske lite i överkant ändå.. 512 i minne bör nog kunna räcka, ja, men jag drog till med säkra kort. Mest trodde jag att grafikkortstipset var väl tilltaget i överkant?
Citera
2008-04-17, 08:19
Bannlyst
njae, det där håller jag inte riktigt med om. Jag har kollat på serier o film på gamla 133mhz på ett gammalt jobb osv. Funkar om du använder resursnåla program o rätt codecs osv.

Men jag skulle gissa att ditt problem ligger i antingen nåt skit du har installerat, ie codecs som är kassa / konflikt eller annan programmvara som tar procc kraft, tex antivirus. Hårdvaran känns mindre trolig om .avi inte hackar

Finns en del program som rensar bort alla codecs du har installerade. Sen bör du installera endast de codecs du behöver o inget stort codec pack.
Alltid en smaksak vilken mediaspelare man bör använda o vilka codecs som är bäst, men efter ett några års testande sitter jag tryggt med core avc, vilket jag rekomenderar jag starkt, kostar väl pengar men finns på massa torrent sidor.
Sen täcker jag up med enstaka codecs som coreavc & vlc inte klarar, o kör då media player classic, tex för blueray o annat. (där krävs det dock datorkraft)
Citera
2008-04-17, 22:32
Bannlyst
Det beror nog på datan.

Har en 796 MHz Processor och 256 MBRam...
Citera
2008-04-17, 23:53
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Det beror nog på datan.

Har en 796 MHz Processor och 256 MBRam...
det borde fan fungera ändå så jävla kass dator var det ju inte
Citera
2008-04-18, 00:01
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
det borde fan fungera ändå så jävla kass dator var det ju inte
Jo, det skulle jag tro att det är ändå.. Processorn borde kunna duga (hjälpligt) men internminnet behöver säkerligen fyllas på.. I alla fall om man kör XP (eller Vista??) på 256 MB RAM?
Citera
2008-04-18, 00:09
Bannlyst
Citat:
Jo, det skulle jag tro att det är ändå.. Processorn borde kunna duga (hjälpligt) men internminnet behöver säkerligen fyllas på.. I alla fall om man kör XP (eller Vista??) på 256 MB RAM?

Sitter på en Windows 2003 Server
Citera
2008-04-18, 00:20
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Sitter på en Windows 2003 Server
Ingen koll alls på det operativet jag har.. Men det låter på något sätt rätt så tungt i alla fall.. (?)
Citera
2008-04-18, 08:57
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ingen koll alls på det operativet jag har.. Men det låter på något sätt rätt så tungt i alla fall.. (?)

256 funkar alldeles utmärkt tror nog att det för han kör server ;p installera xp/win 98 eller uppgradera ram minnet
Citera
2008-04-19, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yantra
256 funkar alldeles utmärkt tror nog att det för han kör server ;p installera xp/win 98 eller uppgradera ram minnet

Problemet är att det inte är min data, och datan skulle kanppt palla win xp och det sägs att 2003 server är bättre/snabbare för en skit data
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in