2008-04-12, 20:35
Bannlyst
Äh, får väl hänga utanför den lokala Jakt&Fiske-butiken och fråga gamla utmärglade jägare om dom kan köpa ut en S&W 625'a åt mej för ett paket cigg..

om inte ngn av er är intresserade av att bli av med kasserade grejjor
Citera
2008-04-12, 20:37
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORÄCKLET
Äh, får väl hänga utanför den lokala Jakt&Fiske-butiken och fråga gamla utmärglade jägare om dom kan köpa ut en S&W 625'a åt mej för ett paket cigg..

om inte ngn av er är intresserade av att bli av med kasserade grejjor

Det är nog det bästa sättet att gå tillväga.
Utmärglade gamla jägare har en förmåga internationellt att hänga utanför jaktbutiker i väntan på att få detta erbjudadne. För ett paket cigg gör de allt du ber om....
Citera
2008-04-12, 20:43
Bannlyst
...allt man ber om?

Helvetes dynga, hur i fan ska man få tag i ett järn egentligen, jag vill ju ut och försvara fosterlandet!!! Ifall ni vill få era vapen "stulna", skicka ett pm!

OnT, och på riktigt då: Så jag skiter alltså i en sån blank gun, men vafan ska man satsa på då? Vet ni vars man kan köpa ngt man kan modda till ett "riktigt" vapen? Ingen "om man inte får tag på ett järn på riktigt så har man inga tuffa kriminella kontakter som minsann jag har"-bull tack, jag vill bara ha en pistol att skjuta med på folk jag inte gillar, och som försvar, inte glida i en trimmad hyundai i hässelby och se fräck ut precis.

tacksam för svar iaf
Citera
2008-04-12, 20:49
Medlem
tzjs avatar
Jag tycker du skall satsa på en kurs i "anger management" istället.
Att gå omkring och skjuta folk är sällan en bra lösning, även om det kan kännas så för stunden.

Köp ett luftgevär och skjut på ruttna äpplen istället så får du kanske ur dig lite aggressioner?
Citera
2008-04-13, 02:44
Bannlyst
Citat:
Hallå, jag är väldigt okunnig inom detta område, och hoppades på erat vetande angående detta ämne.

Hittade en tysk sida man kunde beställa sk "blank guns" ifrån, som ser helt riktiga ut och kostar ett-två tusen kronor att köpa. Vad är en blank gun och kan man skjuta med sådana "på riktigt"? Tänkte mest för att skjuta flaskor ute i skogen och möjligtvis försvara hus och hem ifall ryssen kommer, inget tävlingsskjutande mao.

Är det värt att lägga en femton hundra på en sådan eller ska man försöka hitta en icke blank? Vafan är "Blank"? Tack för svar!

Det är ett vapen som inte skjuter "riktiga" kulor. T.ex det som 'Levande Historiker' har vid en uppvisning eller militärer har vid en övning.
Citera
2008-04-13, 12:58
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Köp ett luftgevär och skjut på ruttna äpplen istället så får du kanske ur dig lite aggressioner?

Vi stadsbor har ju roat os med luftgevär sedan urminnes tider. Det är faktisk rätt kul att skjuta med polarna efter ett par öl.

Annas kan du ju gå med i Prostamilisen.
Citera
2008-04-13, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Nej, givetvis inte. "Blank firing guns" bara säger pang. Pipan i ett sådant fungerar inte, den är pluggad/borrad/simulerad/whatever, och vapnet går inte heller att bygga om till att göra något annat än bara säga pang.

Annars hade vapnet varit licenspliktigt. Givetvis.

Nu är ju "blank-guns" licenspliktiga iaf men
Citera
2008-04-13, 13:09
Medlem
Finns ju även tårgas patroner så går köpa till blank fireing guns.
Citera
2008-04-13, 13:58
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smeckone
Nu är ju "blank-guns" licenspliktiga iaf men
Det beror helt på vilken typ av "blank guns" det rör sig om.
Citera
2008-04-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Det beror helt på vilken typ av "blank guns" det rör sig om.

Vad finns det för olika typer? jag syftade väl mest på dom som är gjorda för film osv
Citera
2008-04-13, 18:11
Medlem
sharpkniveslouds avatar
Citat:
Hallå, jag är väldigt okunnig inom detta område, och hoppades på erat vetande angående detta ämne.

Hittade en tysk sida man kunde beställa sk "blank guns" ifrån, som ser helt riktiga ut och kostar ett-två tusen kronor att köpa. Vad är en blank gun och kan man skjuta med sådana "på riktigt"? Tänkte mest för att skjuta flaskor ute i skogen och möjligtvis försvara hus och hem ifall ryssen kommer, inget tävlingsskjutande mao.

Är det värt att lägga en femton hundra på en sådan eller ska man försöka hitta en icke blank? Vafan är "Blank"? Tack för svar!

precis som dom andra sagt är det bara en pistol med patroner utan kulan och säger pang. sen kan man även ladda dom med gas patroner som CS,CN och OC som dom använder i detta klippet, http://www.youtube.com/watch?v=Sll6oxY0WD0 http://www.youtube.com/watch?v=rIQxNRuEWVY
Citera
2008-04-19, 18:33
Medlem
sharkbaits avatar
requstar länk till sådana patroner!
ser väldigt intressant ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem