Citat:
Ursprungligen postat av hultas
Hej, ursäkta om detta är fel forum men jag har inte en aning om vilket det passar in i.
Warcraft 3: Frozen Throne samt Reign of Chaos har funkat felfritt i snart ett halvår för mig nu. Men när jag försökte starta det nyss hände något jävligt skumt, helt plötsligt utan anledning (det är alltså så att jag inte har varit på och mekat med wc3). När jag försöker starta wc3:FT så brukar det bara starta men nu kommer även en ruta som jag ser nere på start-listen som heter "Launching Warcraft 3..." upp och den har aldrig kommit upp förut, och sedan fryser hela datorn och jag får reboota om. Jag har även testat att installera om utan någon framgång.
Vad kan detta vara och hur kan man lösa det? I värsta fall så måste jag göra en formatering på datorn vilket kan vara rätt bra då och då men jag har så mycket jag behöver spara och jag har inte riktigt tid så jag är väldigt tacksam för er hjälp.
MVH
Hultas
Du kan testa att installera om Drivrutinerna till grafikkortet samt installera Direct X igen och titta i DXDIAG i kör och kolla om du har allting aktiverat tillex Direct 3d acceleration..