2008-04-18, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Varje dag ser vi feminister skrika ut sin ilska över orättvisan i domstolarnas snedfördelning av vårdnadstvister där den till 90% går till kvinnan.
Att arbeta emot att kvinnor är hemmafruar går hand i hand med att arbeta emot att kvinnor får vårdnaden i 90% av fallen, det håller du väl med mig om?

Dessutom, håller du med mig om att feminismen som ideologi är emot detta?
Citera
2008-04-18, 15:50
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Att arbeta emot att kvinnor är hemmafruar går hand i hand med att arbeta emot att kvinnor får vårdnaden i 90% av fallen, det håller du väl med mig om?

Dessutom, håller du med mig om att feminismen som ideologi är emot detta?

En ideologi är inte värd mer än vad dess anhängare utövar. Än så länge har jag inte sett en enda feminist kräva lika rätt till barnen för männen.
Citera
2008-04-18, 16:05
Medlem
Citat:
En ideologi är inte värd mer än vad dess anhängare utövar.
Jo. Ideologin i sig har ingenting att göra med anhängarna.
Citat:
Än så länge har jag inte sett en enda feminist kräva lika rätt till barnen för männen.
Vi kräver att kvinnor inte ses som hemmafruar vars enda uppgift är att laga mat och ta hand om barnen, när detta uppnås kommer kvinnor inte att ha en 90%ig överrepresentation i vårdnadstvister.
Citera
2008-04-18, 17:56
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Jo. Ideologin i sig har ingenting att göra med anhängarna.
Vi kräver att kvinnor inte ses som hemmafruar vars enda uppgift är att laga mat och ta hand om barnen, när detta uppnås kommer kvinnor inte att ha en 90%ig överrepresentation i vårdnadstvister.

Det där är bara dribblande med ord. När skall ni kräva att männen blir fullvärdiga vid vårdnadstvister och får 50%. Finns inte speciellt många renodlade sk hemmafruar numer som enbart sköter hemmer och de flesta som valt det vill ha det så, men det har ju ni femenister så väldigt svårt att förstå.
Citera
2008-04-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
Det där är bara dribblande med ord. När skall ni kräva att männen blir fullvärdiga vid vårdnadstvister och får 50%. Finns inte speciellt många renodlade sk hemmafruar numer som enbart sköter hemmer och de flesta som valt det vill ha det så, men det har ju ni femenister så väldigt svårt att förstå.
Det finns en syn angående att kvinnan ska sköta hemmet och barnen, svara annars på varför kvinnorna i 90% av fallen får vårdnaden?
Citera
2008-04-18, 18:48
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Det finns en syn angående att kvinnan ska sköta hemmet och barnen, svara annars på varför kvinnorna i 90% av fallen får vårdnaden?

Förlegad tanke, liksom tanken på att kvinnorna får vårdnaden för att de anses lämpligare. Men tanken passar säkert feminismens argument.
Citera
2008-04-18, 18:54
Medlem
Citat:
Förlegad tanke, liksom tanken på att kvinnorna får vårdnaden för att de anses lämpligare.
Det är samma tanke. Dessutom, sluta skriva oneliners om hur dålig feminismen är, det kommer verkligen inte att övertyga mig(snarare tvärtom) och debattklimatet blir väldigt otrevligt.
Citera
2008-04-18, 19:04
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Det är samma tanke. Dessutom, sluta skriva oneliners om hur dålig feminismen är, det kommer verkligen inte att övertyga mig(snarare tvärtom) och debattklimatet blir väldigt otrevligt.

Eftersom du propagerar för femenismens förträffligheter och jag inte tycker den är speciellt förträfflig så har jag rättigheten att tycka det och om du tycker att debattklimatet blir otrevligt så skiter jag fullständigt i det. Du får gärna vara och tycka vad du vill och jag är väl medveten om att jag inte skulle kunna övertyga dig om något och har ingen lust till det, men det är ju så att du och dina gelikar inte äger åsikterna och tyckandet. Det verkar som du tror att man skall jubla och bocka och buga för dina åsikter, men ack nej.
Citera
2008-04-18, 19:11
Medlem
Var det din pappa eller din mamma som tappade dig på BB?

Citat:
Du får gärna vara och tycka vad du vill och jag är väl medveten om att jag inte skulle kunna övertyga dig om något och har ingen lust till det
Haha, varför i hela friden hänger du på ett internetforum om inte för att övertyga andra människor?
För att spy ut värdelösa idiotiska och irriterande oneliners angående feminism?

Dessutom, du besvarade aldrig mitt förra svar angående Topicen utan stack bara OT så snabbt du kunde, svara på mitt inlägg.
Senast redigerad av vTrill 2008-04-18 kl. 19:13. Anledning: --
Citera
2008-04-18, 19:22
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Var det din pappa eller din mamma som tappade dig på BB?

Haha, varför i hela friden hänger du på ett internetforum om inte för att övertyga andra människor?
För att spy ut värdelösa idiotiska och irriterande oneliners angående feminism?

Var det som blev en misslyckad abort

Så du skall hjältemodigt övertyga alla om att bli femenister nu då, ha ha lycka till.

Det är ju femenismen som är värdelös och irriterande, du missuppfattade det där.
Citera
2008-04-18, 19:35
Medlem
Citat:
Var det som blev en misslyckad abort
Stackars dig.
Citat:
Så du skall hjältemodigt övertyga alla om att bli femenister nu då, ha ha lycka till.
Jag är här för att testa mina egna politiska åsikter och diskutera med folk från andra politiska spektran.
Citat:
Det är ju femenismen som är värdelös och irriterande, du missuppfattade det där.
Möjligtvis feminismen.

OnT: Svara på det sista jag skrev innan du började med ett inlägg fyllt av enbart personangrepp. Dv.s svara på detta "Det är samma tanke.".
Citera
2008-04-18, 19:53
Medlem
Error 404s avatar
Citat:

Möjligtvis feminismen.

Då är vi överens.

Citat:

OnT: inlägg fyllt av enbart personangrepp.

Vem var det som började med personangreppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in