Förhoppningsvis kör de kvar med samma motor för EP3 och sparar grafikkrutet till HL3. Valve vet hur man gör bra spel, även om det tar tid. Jag litar på dom.
Har något släppts sen ep2 som man kan sätta tänderna i? Något expansion eller minikapitel eller något?
I just HL-världen alltså, så counter-strike etc sökes ej.
Har något släppts sen ep2 som man kan sätta tänderna i? Något expansion eller minikapitel eller något?
I just HL-världen alltså, så counter-strike etc sökes ej.
Men tänk om de har bundit ihop Portal 2 och EP3 i ett spel, så det är därför de har tagit en sådan jävla tid! Vore inte det jävligt najs att man helt plötsligt sitter och lirar EP3 utan att man har en jävla aning om det?!
Jag tror Valves andra ruttna överraskningar kommer vara Left 4 Dead 3 och Team Fortress 3.
Valve suger.
Left 4 Dead 3 tror jag definitivt kommer vara en av överraskningarna. Det är väl den tiden på året nu?
TF3...det tror jag inte på. De har arbetat in för mycket värde och image till TF2. Ett nytt skulle minska värdet på den äldre innan de hade hunnit mjölka ut så mycket som möjligt från det.
Jag tror Valves andra ruttna överraskningar kommer vara Left 4 Dead 3 och Team Fortress 3.
Valve suger.
Aldrig att en av de är Team Fortress 3. Team Fortress 2 är fortfarande allt för populärt för att skapa ett nytt spel. De uppdaterar ju dessutom spelet kontinuerligt.
Vill verkligen se en fortsättning, och min syn på Valve skulle bli mycket mer negativ om de bara övergav serien.
Hoppas att det kommer detta året, men har varit ont om nyheter kring just EP3 ett bra tag nu.
Ja, det borde vara ett brott mot internationell rätt om de lägger ner Half-Life så här mitt i handlingen (speciellt när det (hittills iaf) är en så spännande och genomarbetad handling).
...samtidigt finns ju alltid risken att de knullar upp handlingen (alá "Star Wars"), och i så fall hade man ju varit mer nöjd utan en ep3 som förstör den fina Half-Life sagan.
Det känns också som en till episod är det enda vettiga sättet att föra vidare handlingen:
En episod är lagom lång för att lösa ut vad som egentligen är poängen med den där båten (uppenbarligen är det något väldigt viktigt), och eftersom den poängen kan vara i princip vad som helst är ju handlingen sedan helt öppen för en eventuell HL3.
En episod är lagom lång för att lösa ut vad som egentligen är poängen med den där båten (uppenbarligen är det något väldigt viktigt), och eftersom den poängen kan vara i princip vad som helst är ju handlingen sedan helt öppen för en eventuell HL3.