Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-04-10, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Förutsatt att din Internetleverantör använder sig av dynamisk tilldelning av adreser:
Din leverantörs DHCP server har lagrat din routers Macadress och tilldelar den samma IP sålänge inte ip-rangen förskjuts, ( te.x en nyinkopplad kund på DSLAMEN). Du kommer få en ny IP om du byter MAC. De flesta routrar har en funktion att clona MAC:en från en av datorerna i LAN:et..

Vilket innebär att jag kommer få nytt ip när jag har min nya dator?
Citera
2008-04-11, 09:58
Medlem
Men vad är det du inte förstår? Du får inte nytt ip av att köpa en helt ny dator. Du får möjligtvis ett nytt lokalt ip(jag har 192.168.0.1) men det är det enda som du kommer få ändrat. Vill du ändra ditt riktiga ip så ringer du till din internetleverantör.
Citera
2008-04-11, 10:27
Bannlyst
Så här gör du nog enklast: Ring din internetleverantör och säg upp ditt abonnemang. Det kanske dröjer ett tag. Men samma dag som du märker att leverantören har kopplat bort dig och du inte längre kan komma ut på nätet, då ringer du upp din leverantör igen och säger: "Hej, jag vill teckna ett abonnemang". Dagen efter så kan du surfa igen, förmodligen med ett nytt IP-nummer. Jag misstänker att IP-numren är kopplade till abonnemangen. Alltså: Nytt abonnemang -> nytt IP-nummer. Rätta mig om jag har fel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in