• 2
  • 3
2008-04-10, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wers
Frutsatt att din Internetleverantr anvnder sig av dynamisk tilldelning av adreser:
Din leverantrs DHCP server har lagrat din routers Macadress och tilldelar den samma IP slnge inte ip-rangen frskjuts, ( te.x en nyinkopplad kund p DSLAMEN). Du kommer f en ny IP om du byter MAC. De flesta routrar har en funktion att clona MAC:en frn en av datorerna i LAN:et..

Vilket innebr att jag kommer f nytt ip nr jag har min nya dator?
Citera
2008-04-11, 09:58
Medlem
Men vad r det du inte frstr? Du fr inte nytt ip av att kpa en helt ny dator. Du fr mjligtvis ett nytt lokalt ip(jag har 192.168.0.1) men det r det enda som du kommer f ndrat. Vill du ndra ditt riktiga ip s ringer du till din internetleverantr.
Citera
2008-04-11, 10:27
Bannlyst
S hr gr du nog enklast: Ring din internetleverantr och sg upp ditt abonnemang. Det kanske drjer ett tag. Men samma dag som du mrker att leverantren har kopplat bort dig och du inte lngre kan komma ut p ntet, d ringer du upp din leverantr igen och sger: "Hej, jag vill teckna ett abonnemang". Dagen efter s kan du surfa igen, frmodligen med ett nytt IP-nummer. Jag misstnker att IP-numren r kopplade till abonnemangen. Allts: Nytt abonnemang -> nytt IP-nummer. Rtta mig om jag har fel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in