2000-06-18, 03:00
Medlem
homosexuella präster?

Hörru! Larzz

Så du e en god kristen??

Anser du dig som en god människa också?

så här har du sagt:

"Vidare anser jag att homosexualitet är en perversion, styggelse och synd. "

Så jag är en synd och en styggelse!!

Mina anlag är givet mig av naturen själv!
Den jag är född till att vara är min rätt, min frihet och mitt arv.

Om jag i dina ögon är en synt och styggelse för något jag föddes till att vara!

jadu larz , du är inte bara ett svin! Du är även en fanatiker.
"och 10 plågor giver jag uti ditt namn!"
Citera
2000-06-23, 02:09
Medlem
homosexuella präster?

väl sagt WarWolf
Citera
2000-06-25, 12:39
Medlem
homosexuella präster?

Låter det här bekant?

"Den som är utan skuld, kastar första stenen."

"Dömmen icke, på det att ni själva ej må bli dömda."

"Älska din nästa såsom dig själv."

"Det ni gör mot de mina minsta, det gör ni ock mot Mig."

"Älska dina fiender."

Kallar ni er själva för goda kristna? Vem ger er rätt att dömma andra? Är det så här ni bemöter era medmänniskor? Vad hände med kärlek och förlåtelse? Varför är det alltid sk. kristna som är snabbast med att fördöma andra? Hur fungerar det med er religion, hamnar ni i skärselden när ni beter er som ni gör? Varför dömer ni en "syndare" och vänder honom ryggen, istället för att hjälpa honom?

Hört talas om den barmhärtige Samariten? Han var ingen god kristen, men en god MÄNNISKA!

Högmod är en av de sju dödssynderna..... >:-)
Citera
2000-06-27, 23:12
Medlem
homosexuella präster?

Något plumt om att jag i alla fall skulle ta det som ett starff att ha sex med en man innan vaselinet upfanns dök upp i min hjärna men jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det.

Anledningen till att vi har kyrkor är att folk inte gillar att tänka själva (iaf inte alla) dessa är dock en så stor del av jordens befolkning att psykologkefterfrågan skulle bli så stor att alla som inte var religösa skulle få bli psykologer (min mening hata mig eller älska mig men minns "vänd andra kinden till")

Ann-charlotte. Jag kan ha fått något om bakfoten men om du inleder med "Homosexuella präster är fel!" så får du skylla dig skälv. Som bäst kan jag tolka ditt inlägg som att gud inte hatar homosexuella utan själva akten. För X antal år sedan (Om ni har läst mitt andra inlägg här någonstans så känner ni igen uttrycket. Jag menar, vem fan kan hålla ordning på årtal.) fick inte kvinnor bli präster och då slogs sådana som du, som kände sitt kall, för rätten att bli präster. Att sedan tvinga homosexuella att gå igenom samma sak är väl bland det mest korkade man kan göra. "Gör mot andra såsom du vill att de skall göra mot dig" (Vet inte om det blev ett perfekt citat, orkar inte kolla upp det)

Om du nu känner ditt kall skall du väl iaf följa "den heliga skrift".
Det som människor som du tar för sanningen.

Citera
2000-06-28, 19:09
Medlem
homosexuella präster?

Larz: "all synd är ju inte sexuell."

Det är alldeles sant. Enfald och blind tro är enligt mig de största synderna (om man nu ska använda ett så horribelt begrepp som 'synd').
Citera
2000-06-29, 10:31
Medlem
homosexuella präster?

Det är viktigt att skilja mellan kristendomen och den kristna kyrkan, för det första. För det andra är det viktigt att klargöra huruvida man läser bibeln bokstavligt eller ser den som metaforisk. Det är helt enkelt viktigt att veta exakt vad man pratar om. Jag är inte kristen, jag är agnostiker, men jag försöker vara nyanserad när jag titta på religiösa läror. Den kristna kyrkan, som jag ser det, har både hjälp och stjälpt. Fruktansvärda dåd har legitimerats, men vet någon varför kvinnorna i norden tacksamt konverterade till kristendomen?
Citera
2000-06-29, 13:40
Medlem
homosexuella präster?

Tyrann:

Nej, men jag är MYCKET nyfiken på att veta varför.
Citera
2000-06-29, 21:08
Medlem
homosexuella präster?

Om en man ligger hos en annan man som man ligger hos en kvinna, så gör de båda en styggelse. Det skall straffas med döden.
3 Mos 20:13
DL
Citera
2000-07-06, 00:52
Medlem
homosexuella präster?

VARFÖR bryr sig allsmäktige gud om en sådan struntsak som den enskilde individens sexuella läggning?
Har han åsikter om andra saker som är var och ens ensak, som klädstil, musiksmak eller om man ska stå eller sitta ner när man kissar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in