2008-04-07, 21:57
Medlem
Men herregud, det finns ingen ände i hur många idioter det finns.
Citera
2008-04-08, 11:38
Medlem
Fulfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Men herregud, det finns ingen ände i hur många idioter det finns.

Exakt. Och i dig ser vi ännu en av dem alla.
Citera
2008-04-08, 12:05
Medlem
Månsans avatar
Professorn har rätt. Överallt är man utsatt för "noise pollution". Jag var ute på Gärdet i Stockholm igår. Det brukar vara en fridfull plats. Nu hade plötsligt en svärm skärmflygare intagit hela luftrummet. Dessa hade gräsklipparmotorer monterade på ryggen som lät för djävligt. Och hittar man någon tyst, lugn vik i skärgården kan man ge sig fan på att det inom kort dyker upp ett antal vattenscootrar som kör fram och tillbaka med ett sabla oljud.

Det finns knappt en enda plats i detta land där man kan slippa oljud från motorer, musikanläggningar och annat av människan skapat oväsen. Död åt glassbilen.

Och om någon undrar; ja, jag har fyllt 30...
Citera
2008-04-08, 12:12
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Professorn har rätt. Överallt är man utsatt för "noise pollution". Jag var ute på Gärdet i Stockholm igår. Det brukar vara en fridfull plats. Nu hade plötsligt en svärm skärmflygare intagit hela luftrummet. Dessa hade gräsklipparmotorer monterade på ryggen som lät för djävligt. Och hittar man någon tyst, lugn vik i skärgården kan man ge sig fan på att det inom kort dyker upp ett antal vattenscootrar som kör fram och tillbaka med ett sabla oljud.

Det finns knappt en enda plats i detta land där man kan slippa oljud från motorer, musikanläggningar och annat av människan skapat oväsen. Död åt glassbilen.

Och om någon undrar; ja, jag har fyllt 30...

Så du tycker att man ska förbjuda allt som låter, överallt?? Om du vill ha tyst , åk ut långt i skärgården eller liknande, det är inte så långt.

Glassbilen sprider faktiskt glädje till barn. Jag blev överlycklig som mindre när man hörde den mysiga glassbilsmelodin.
Citera
2008-04-08, 13:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
åk ut långt i skärgården
Läste du inte mitt inlägg? Det hjälper inte.
Citera
2008-04-08, 13:26
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Läste du inte mitt inlägg? Det hjälper inte.

Då har du inte varit den skärgården jag kommer ifrån.
Citera
2008-04-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Exakt. Och i dig ser vi ännu en av dem alla.

och vad har jag gjort för att bli kallad idiot? Hallå, jag tycker att det ett uselt förslag om det är seriöst att förbjuda glassbilsmelodi. I så fall kan man ju lika gärna förbjuda sopbilen, kyrkklockor och allt annat som kan vara störande.
Citera
2008-04-08, 16:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
olika gärna förbjuda sopbilen, kyrkklockor och allt annat som kan vara störande.
Ingen vidare jämförelse.
Kyrklockan kan man ju förhålla sig till geografiskt om man inte gillar den, den flyttar nämligen inte på sig. Eftersom sopbilen inte är försedd med en spelande imbecill truddelutt så är den inte heller en relevant jämförelse. Sopbilen fraktar sopor och har inte ambition att väsnas mer än nödvändigt.
Citera
2008-04-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ingen vidare jämförelse.
Kyrklockan kan man ju förhålla sig till geografiskt om man inte gillar den, den flyttar nämligen inte på sig. Eftersom sopbilen inte är försedd med en spelande imbecill truddelutt så är den inte heller en relevant jämförelse. Sopbilen fraktar sopor och har inte ambition att väsnas mer än nödvändigt.

So what. Det var bara ett exempel. Det finns tusen saker som kan störa om man bor i en stad. Om man tycker att det är så otroligt störande så föreslår jag dessa personer att bosätta sig på landet i stället. Att hålla på att bråka om att ev förbjuda glassbilsmelodin är så korkat. Det finns väl allvarligare saker att bry sig om och reta upp sig på än en helt ofarlig glassbilsmelodi. Förresten du säger att mitt argumenterade haltar, då kan väl jag säga exakt samma sak, det går att förhålla sig geografiskt glassbilen också om man nu inte gäller den. Det är bara att flytta. Sen tycker jag personligen att sopbilen för betydligt mer oväsen än glassbilen.
Citera
2008-04-08, 18:08
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Till skillnad från er andra så har jag faktiskt träffat Bo Sjöberg ett flertal gånger och han är inte alls knäpp eller bakom flötet.

För att bidra med ytterligare skvaller om Bo Sjöberg kan jag säga att han trevligt nog bjöd oss små amphioxer på lakrits under muntan i biokemi/cellbiologi på läkarlinjen. Dessutom är han känd för att fälla kärnfulla kommentarer på sin klingande finlandssvenska. En fri syreradikal beter sig t.ex. "som en arrrrg tjuuuuur i en porrrrsliiiinsbutiiiik". Om någon tror sig ha hört honom kärvt konstatera att "kliiiiniker är äääääckliga" så är det fel, det var bara något jag och några kursare tillskrev honom för många herrans år sedan. (Kl'i:niker som som i sysselsättningen, inte klin'i:ker som i inrättningen). Under föreläsningar kunde han ingående ventilera invändningar mot hur klåparna på Nationalencyklopedin felaktigt återgav DNA:s strukturformel. Dessa föreläsningar kunde f.ö. ibland bli väldigt korta, med hänvisning till att allt om citronsyracykeln "redan ståååår i Stryer", och att "ni skall sätta er på era studerkammare" för att begripa.

En högst sympatisk och respektingivande herre av det gamla goda virket.

Är Bosse en offentlig person att skvallra om numera?
Senast redigerad av S-hund temporär 2008-04-08 kl. 18:11.
Citera
2008-04-08, 18:10
Medlem
sicnexs avatar
Inte bara professorer som blir störda av glassbilen

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=720649

Utgår iallafall från att det inte var någon professor..
Citera
2008-04-08, 19:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
Inte bara professorer som blir störda av glassbilen

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=720649

Utgår iallafall från att det inte var någon professor..
Utmärkt, vi blir fler och fler. Bjurhovdamannen, professorn och jag. Snart är vi en folkrörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in