2008-04-13, 19:49
Medlem
Error 404s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Jag accepterar inte att man förhandlar med begreppet våldtäkt med motiveringen att offret var "naiv", "korkad" och andra tokigheter.

En våldtäkt är en våldtäkt, visst det kan vara överens om.

Om jag som kör HD och ej med i HA bara skulle knalla in hos dem och säga "tjena grabbar, läget", tror du att jag bara skulle få en välkomstkram och bli bjuden på bira, då vore jag väldigt naiv och korkad.

Det jag menar är man måste väl ha lite susning om vad man pysslar med och inte sen komma och gnälla, oavsett vad det är. Fattar du inte det så är du bra korkad du med, eller hjärntvättad med dina maktstrukturer.
Citera
2008-04-13, 20:23
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullybrugd
Suck, du har ju fått BRÅ:s länkar som påvisar saken. Det är ju för fan som att prata med en vägg. Du har fått svart på vitt att det är så, oavsett vad orsaken kan vara.
JA, det är väl för fan klart.

Jag ger upp. Det är uppenbart att du inte vill ta till dig information.

Att det är just somalier?
Kan du posta den länken igen?

Vad bra att du inser att det är skillnad. Då förstår du säkert att om 1% av invandrare är våldtäktsmän så är fortfarande 99% av invandrare inte våldtäktsmän.
Citera
2008-04-13, 20:26
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error 404
En våldtäkt är en våldtäkt, visst det kan vara överens om.

Om jag som kör HD och ej med i HA bara skulle knalla in hos dem och säga "tjena grabbar, läget", tror du att jag bara skulle få en välkomstkram och bli bjuden på bira, då vore jag väldigt naiv och korkad.

Det jag menar är man måste väl ha lite susning om vad man pysslar med och inte sen komma och gnälla, oavsett vad det är. Fattar du inte det så är du bra korkad du med, eller hjärntvättad med dina maktstrukturer.

Låter strålande att vi kan vara överens om att en våldtäkt är en våldtäkt. Då kan vi ju genast lägga ned försöken att hitta förmildrande omständigheter för våldtäktsmännen. Tackar.
Citera
2008-04-13, 20:36
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Att någon annan gör något idiotiskt är väl inte ett argument för att själv göra det..?

Jag tror att du och några till i den här tråden alltid kommer att leta och hitta "fel" hos våldtäktsoffer så att de blir medskyldiga till de brott som begås emot dem. Jag tror att om jag så skulle gå till ICA för att handla mjölk och blev våldtagen på vägen dit, så skulle du m fl hitta fel hos mig som gjorde att jag "möjliggjorde" att jag blev våldtagen. Och vips, blev det mitt fel. Åtminstone så länge det överhuvudtaget diskuteras vad offret gjorde som möjliggjorde situationen.

Jag letar inte fel hos folk som blir offer för olika brott. Nu låter det nästan lite som att man inte får ifrågasätta offret. Det är nödvändigt att ifrågasätta offret om man inte vill ha en vinklad bild av händelsen.
Senast redigerad av Adolf bittler 2008-04-13 kl. 20:38.
Citera
2008-04-13, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Du har fel, "Hejsan".
Det finns gott om statistik på begågna brott, brottslingens etniska bakgrund, dess familjesituation, samt hur många individer inom den "gruppen" som finns inom landets gränser.

Fullgott material för att få fram statistik över andelen kriminella inom populationerna med andra ord.

Jag sa att det inte finns någon statistik på hur många invandrare som är benägna att våldta, inte att det inte finns statistik över att invandrare är överrepresenterade.
Citera
2008-04-13, 21:27
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag letar inte fel hos folk som blir offer för olika brott. Nu låter det nästan lite som att man inte får ifrågasätta offret. Det är nödvändigt att ifrågasätta offret om man inte vill ha en vinklad bild av händelsen.

Tycker att granskning av våldtäktsoffer ska handla om samtycke i direkt relation till den uppkomna situationen. Inte om hon har varit "korkad" nog att gå igenom en park, eller följt med någon hem, eller haft svarta stringtrosor på sig.
Citera
2008-04-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus
Det är nog bästa att du gör det måste jag säga. Jag skulle aldrig klara av att leva som en brud om jag ska vara ärlig. Hela tiden måste oroa sig för att snubben man träffar kanske är en kvinnomisshandlare eller en stalker som inte kan acceptera att man vill gå vidare osv. Glad att man föddes med penis och kan vara självständig och inte behöva en karl för att klara av livets motgångar.

Har tappat rätt mycket förtroende för svenskor jag med. Ingenstans på jorden kan man hitta mer bortskämda och kräsna kvinnor än här.

Jag fattar inte heller varför så många brudar nöjer sig med att vara rädda, svaga offer och inte ens försöka förbättra sina odds.
Precis som jag inte fattar varför så många killar inte ens försöker förbättra sina odds att attrahera brudar, utan bara nöjer sig med att skylla på att brudar är bortskämda och kräsna.

Det är exakt samma sorts handlingsförlamning och passivitet och förväntan på att någon annan ska komma inflygande och lösa problemet åt en.
Löjligt.
Citera
2008-04-13, 21:33
Medlem
Citat:
Tycker att granskning av våldtäktsoffer ska handla om samtycke i direkt relation till den uppkomna situationen. Inte om hon har varit "korkad" nog att gå igenom en park, eller följt med någon hem, eller haft svarta stringtrosor på sig.

Du tycker med andra ord att kvinnor inte bär något som helst ansvar för vad de gör, hur de beter sig eller vad de väcker för lustar inom bergstroll som klivit rakt ut i vårt samhälle på grund av idioter som du? Det här är feminism när den är som bäst. Verkligheten som kommer ikapp feminismen är rolig att skåda.
Citera
2008-04-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckmeJesus

Såklart stödjer man inte väldtäkt, men man måste även titta på den stora bilden och inte i affektion bara blint stirra på vad förövarna gjorde och att hela skulden låg på dem. Vad jjag har läst gick hon ju med på samlag men ångrade sig mitt i akten, det var precis som många andra svenska kilalr råkar ut för när dom blir "våldtäktsmän". Det kan vara rätt svårt för en kille att fatta vad hon vill om hon bjöd ut sig til och börja med.

.

Om hon plötsligt, mitt i alltihop säger NEJ, så måste killen vara gravt förståndshandikappad för att inte förstå vad hon menar.
Oavsett hudfärg.
Så fort någon säger nej är det ju bara att lägga ner hur långt i akten man än kommit. Jag skulle aldrig fortsätta kladda på en kille som plötsligt inte vill längre, hur horny jag än var.

Men jag kanske är mer logisk och mindre känslostyrd än män?
Citera
2008-04-13, 21:36
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Att det är just somalier?
Kan du posta den länken igen?

Vad bra att du inser att det är skillnad. Då förstår du säkert att om 1% av invandrare är våldtäktsmän så är fortfarande 99% av invandrare inte våldtäktsmän.
Eh? Kan du inte en enda gång hålla med om att somalier är överrepresenterade? Oavsett om det är 0,000000000000000000½ promille?

http://www.bra.se/extra/measurepoint/?module_instance=4&name=1brottslsveutland.pdf&url= /dynamaster/file_archive/051214/e7dae113eb493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf

Här får du lite hjälp, även om jag antar att det är som att hälla vatten på gåsfan;
På sidan 19 anges att utlandsfödda är särskilt överrepresentativa vad gäller just våldtäkt.
S. 43 anges att att överepresentationen är 5 gånger jämfört med svenskfödda. Min matematik är inte lysande, men det får jag till att det är 500 % fler våldtäkter än vad svensson är skyldig till.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

Här framgår det att för 65 % av våldtäkter och -försök i Oslo begås av utlänningar. De flesta irakier och somalier, och eftersom irakierna är en större grupp så betyder det att somalierna är... ja, gissa.

Detta efter 10 sekunders googling.
Citera
2008-04-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Här klämmer inga skor alls skall du veta, jag skulle bara skratta åt dig om du blev våldtagen av människor från tredje land.
.

Skulle du skratta om hon blev våldtagen av en svenne också?
Citera
2008-04-13, 21:43
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Du tycker med andra ord att kvinnor inte bär något som helst ansvar för vad de gör, hur de beter sig eller vad de väcker för lustar inom bergstroll som klivit rakt ut i vårt samhälle på grund av idioter som du? Det här är feminism när den är som bäst. Verkligheten som kommer ikapp feminismen är rolig att skåda.

Jag tycker med andra ord att män ska behandlas som människor med normal fattningsförmåga och inte som potentiella våldtäktsmän, vilket du däremot tycks vilja.

Nej, kvinnor bär inget ansvar för att de blivit våldtagna. Det är helt riktigt. Det ansvaret ligger hos den som väljer att våldta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in