Hej!
Har slitit mitt hår i timmar nu och vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med mitt problem. Har ett mindre kontorsnätverk med fyra datorer anslutna via en Dlink-router.
Alla datorers internet fungerar utmärkt förutom en, som ger felmeddelandet "Limited or no connectivity", det verkar alltså som att den känner av routern men att någonting är knas. Datorerna funkar utmärkt att ansluta till internet med om man kopplar in dem i andra nätuttag.
Problemet blir än värre eftersom det inte är jag som har satt upp nätverket (den personen finns öht inte att tillgå) så har ingen aning vad som har gjorts eller ens exakt hur kablarna är dragna eftersom de från routern försvinner in i paneler och liknande :S
Börjar nästan känna mig desperat nu vid det här laget. Nån som har någon idé?
edit: för att förtydliga: nätverkskablarna går från routern in i paneler och kommer sedan ut vid de olika kontorssektionerna, förutom vid den här datorn där dom kommer ut en liten dosa med två nätverksuttag - det ena uttaget ger ingen anslutning alls och det andra uttaget ger "Limited connectivity"
Från routern går fem sladdar - uttag numrerade 1-4 och "Uplink". Alla fem går det sladdar från, och jag gissar att nr. 1 och Uplink är dom som går till uttaget där det nu är problem. Har nämligen stått en switch där tidigare. Har provat alla möjliga kombinationer med båda uttagen och med/utan switch utan att ha fått det att funka.