Citat:
Ursprungligen postat av maghe
Ja, det måste vara mer komplicerat än så, för jag har alltid kunnat ta kritik och är väldigt öppen utav mig, och så vitt jag vet så har jag inga hemska hemligheter som ligger och ruvar, men mitt undermedvetna kanske säga annat

Självfallet är det mer komplicerat. Annars har jag inget problem med teorin om hur vårt undermedvetna förtäljer verkliga fenomen genom våra drömmar. Det är svårt att sitta på Flashback dock, eftersom vi inte känner varandra, och för mig att berätta varför du drömmer som du gör. Det blir följaktligen upp till dig själv att försöka ställa frågor kring ditt drömmande, kanske med hjälp av modernt symbolspråk inom drömtydningen.
Kanske du, i själva verket, besvarar din fråga genom ditt föregående inlägg, där du förnekar att du vore känslig för kritik? Du döljer - självförnekelse - och du tål inte kritiken som riktas mot att du möjligen inte tål kritik.
Citat:
Ursprungligen postat av maghe
Nej gud. Sånt håller inte jag på med. har inte ens fått tillsägningar om att jag missköter dessa saker.
Har du övervägt möjligheten att det är ditt undermedvetna, inte din omgivning, som påpekar ditt slarviga hanterande av dessa saker? Så kan det mycket väl vara. Du kanske har varit noga med det förr, du kanske har haft en tämligen pedant uppväxt, som orsakar att ditt samvete ropar på hjälp? Ditt liv har hamnat i moralisk obalans, i brist på självklara rutiner, ja, i degeneration av något slag, och att det är det som föranleder dina “ovanedrömmar”?