2008-04-03, 15:45
Medlem
Snoppzors avatar
En god vän berättade att jag dykt upp i en av hans drömmar. Nu undrar jag självklart om det finns något i drömmen som kan tydas, så jag slipper ligga sömnlös över det.

Händelseförlopp:
Citat:
Jag ligger med en tjej jag fått med mig hem, i min säng. Helt plötsligt kommer du (TS) in med en basgitarr och spelar introt till "Freak on a leash" med Korn. Sen ler du och försvinner.

Kan kan på något sätt se någon symbolik i något av det här eller är det bara en randomslumpad dröm? Saker jag anmärker på: Basgitarr > hårdrockare > mansideal. Enligt Freud kanske det har en sexuell bakgrund? Kan texten i låten vara något?

Korn - Freak on a leash:http://www.youtube.com/watch?v=K27d7Ut5bXo

Tacksam för svar
/Snoppis
Senast redigerad av Snoppzor 2008-04-03 kl. 15:48.
Citera
2008-04-03, 21:07
Medlem
Cpt Tuttles avatar
Hm, det här kan tänkas vara en anledning till att man inte ska tyda drömmar annat än åt personen som drömt dem...

Jag tror nämligen att han kan se dig lite som ett hinder i hans kärleksliv, när han väl håller på att få till det så kommer du in i bilden, du dominerar (bas) och tycks dessutom njuta av det (le, i hans ögon iaf...) Finns en viss symbolik i låtvalet också, leash=koppel, likt en bandhund kommer du alltid att släpas med... Och i detta fall är du ett "freak" i hans ögon.

DOCK, det här är mitt sätt att tolka drömmar (jag kör mest på symbolik i både känslor, personer, ord och saker som dyker upp), jag känner varken dig eller din polare, kan inte svara på om det är sant då det bara är en tolkning, och riktar INTE det här som nåt elakt mot dig, dessutom är det trots allt bara din polare som kan svara på om det stämmer, och om han nu känner så så kan det ju vara hans tvångstankar lika gärna och nåt som inte alls stämmer med verkligheten.

Men om det varit polaren själv som frågat, så hade jag utan tvekan tolkat drömmen precis så här, nu skäms jag lite dock då det känns som att jag säger nåt elakt åt nån jag inte känner (enklare i tredje person), men livet är hårt...
Citera
2008-04-08, 16:03
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt Tuttle
Svar
Haha, tack för att du försökte. Var inte dödsintresserad av att få ut någon sanning, bara nån rolig teori.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in