2008-08-02, 20:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag skulle oxå gärna höra mer om hammarletande i Skarpnäck,
jag känner inte till platsen alls men det borde ju finnas fler i tråden än SS som kan göra en insats?
Var inte Budda-någonting därifrån?

Det är väl inte så många som har promenerat den vägen lika ofta som jag har gjort. Varje fall som är med i den här tråden. Jag kan nog varje sten på vägen och kan gå vägen helsovandes.
2008-08-02, 20:22
Medlem
Apollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Så att man vill att han utreds vidare skulle göra en till Torgnyhatare? Man vet vart hans mobil var vid viss given tidpunkt. Man vet vart han ringde och när.

Om han inte hade kommit till Verktygsgatan den här kvällen vid den aktuella tidpunkten för att hämta nycklarna för vidare transport så hade Emma förblödit och även hon hade dött.

Motivbild för Torgny saknas inte. Det finns även många andra motivbilder och frågan är vilka som är mest troliga, vilka som är mest absurda och vilka som skulle vara helt troliga att nysta i.

Det polis och åklagare gjorde fel i var att man helt riktade in sig på en enda person och gå ut och söka bevis mot just den personen. Man styrda vittnena till att inkomma med vittnesuppgifter som bara pekade åt ett håll. Man skulle ha samlat in allt som hade kunnat samlas in från början utan att rikta misstnaken åt något givet håll. Det är 4,5 månader sedan dåden och nu är minnesbilderna hos de flesta luddiga och obestämbara. En alternativ gärninsgperson kan i så fall bara klappa händerna och inse att man aldrig kommer att åka dit för dådet.
Det stämmer inte alls. Jag är hörd (via telefon) om mina eventuella iaktagelser vid tiden för morden. Jag finns gissningsvis inte med i förundersökningsprotokollet eftersom jag inte kunde säga annat än att jag inte hade sett något, men det var inte ledande frågor jag fick.
2008-08-02, 20:23
Medlem
troubledstars avatar
argumenten håller inte. nämner man att tyskan kom till arboga i anslutning till morden, och lämnade arboga efter morden, så "var det flera som tog tåget då". och nämner man hennes skor så "är det vanliga skor, flera har samma storlek" osv. men det är ju inte det, det hela handlar om. det är ju att just allt detta faktiskt stämmer in på den åtalade.
det är det som är intressant, inte att fler åkte samma samma tåg, eller att fler än hon har samma skor. det tror jag alla redan vet om.
2008-08-02, 20:24
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Hammaren hammaren hammaren

Jag tror hon har slipat ner den med en vinkelslip eller smärgel...

Puts väck. Beslagtog polisen dammsugarpåsen?
Kan ligga massor med spån där.
2008-08-02, 20:24
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubledstar
argumenten håller inte. nämner man att tyskan kom till arboga i anslutning till morden, och lämnade arboga efter morden, så "var det flera som tog tåget då". och nämner man hennes skor så "är det vanliga skor, flera har samma storlek" osv. men det är ju inte det, det hela handlar om. det är ju att just allt detta faktiskt stämmer in på den åtalade.
det är det som är intressant, inte att fler åkte samma samma tåg, eller att fler än hon har samma skor. det tror jag alla redan vet om.

Ja man behöver nog lite starkare argument för att spräcka en indiciekedja
2008-08-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Min teori om det fruktansvärda våldet mot M är att han, efter att E blev nerslagen, gick fram till henne och gm börjar då attackera honom. I FUP kan man läsa att M har rört sig inåt hallen efter att han attackerats första gången. Gm kan då ha blivit vansinnig (mer vansinnig) på att M inte låg stilla och trotsade gm genom att göra motstånd/försöka fly.

Enligt topsade blodspår rörde sig Max ett varv i vardagsrummet.
Senast redigerad av catami 2008-08-02 kl. 20:33.
2008-08-02, 20:32
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag väntar med spänning.

Är det någon annan som känner igen uppgifterna att NJ ska ha visat E bilder på CS?

Jag har läst i stort sett alla inlägg i denna tråd, och jag känner inte igen detta alls. Däremot ser jag mej läsa några dolda bokstäver i postarens signatur; ett O, ett T, två LL samt ett R.
2008-08-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabesque
Jag har läst i stort sett alla inlägg i denna tråd, och jag känner inte igen detta alls. Däremot ser jag mej läsa några dolda bokstäver i postarens signatur; ett O, ett T, två LL samt ett R.

Man kan nästan hålla med dig...
2008-08-02, 20:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Voila... du kanske har ett scoop!

Scoop? Alla vet ju om den där stora fula äckelgröna containern.

Här är inlägget:

Flyg- eller satellitbild över Pungpinan:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=12145492#post12145492

Sträckorna mellan Gullmarsplan och Skarpnäck:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=12130020#post12130020
2008-08-02, 20:37
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollon
Det stämmer inte alls. Jag är hörd (via telefon) om mina eventuella iaktagelser vid tiden för morden. Jag finns gissningsvis inte med i förundersökningsprotokollet eftersom jag inte kunde säga annat än att jag inte hade sett något, men det var inte ledande frågor jag fick.

Det står uttryckligen i FUN att förutom de förhör som redovisas har 110 andra förhör hållits, som senare hamnade i slasken.
Att utredningen enkelspårigt inriktade sig på Cs stämmer inte.
Precis som du säjer.
2008-08-02, 20:37
Medlem
Citat:
Det är väl inte så många som har promenerat den vägen lika ofta som jag har gjort. Varje fall som är med i den här tråden. Jag kan nog varje sten på vägen och kan gå vägen helsovandes.

Å då kommer följdfrågan - vad har du sett hittills?
2008-08-02, 20:40
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ja du, fly undan frågan som du och dina gelikar alltid gör och stå där som de banjospelande byfånar ni är.

Vem upplyste polisen om Christine? Svar: FK gjorde det.

När gjorde FK det? Det gjorde han 03:10 på morgonen den 18 mars 2008.

Vad har Fredrik för relation till Torgny och Emma? Okänd.
Från FU: "Han har en bekant som känner en kille som känner nuvarande pojkväns f.d. F.d. skall enligt uppgift till FK bekant uppgett på ngt sätt att hon vill ha tillbaka sin numera f.d pojkvän".

Så lätt blev man misstänkt för att så grovt brott och så lite behövdes.

Är du sann eller? Finns verkligen du?
Fattar du trögt.
Du kallade en massa folk för C.S hatare, jag gjorde ett motpåstående att då kan man ju kalla en del T-hatare och förklarade sedan man skulle kunna göra det.
Det VAR DU som började tjata om hatare och du har inte själv angett någon speciell person.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-02 kl. 20:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in