2008-03-31, 01:53
Bannlyst
Flashback har enligt mig mycket märkliga regler för postning/länkning till bilder. I reglerna kan man läsa följande:
"I forumavdelningarna under "Sex" är det varken tillåtet att efterfråga bilder eller publicera länkar på personer under 18 år, oavsett de har kläder på sig eller ej."
Vad är det för trams? Det finns ingen lag i sverige som förbjuder innehav/nedladdning av bilder på 16 åriga tjejer som har kläder på sig. Det sjuka är att det är förbjudet att länka till bilder på 17-åriga tjejer med kläder på sig men samtidigt fullt tillåtet att länka till bilder på skadade eller döda människor i en annan del av forumet. Vad flashbacks moderatorer har kommit fram till är alltså detta: Det är skadligt och olämpligt att titta på bilder på 17-åriga tjejer i underkläder men därimot helt ok att titta på bilder på döda och skadade människor med blod och inälvor rinnandes överallt. Enligt mig bör Gore/mondo/bizarre forumet stängas, är det något som är sjukt och olämpligt så är det att titta på bilder på döda människor och sprida dessa vidare.
2008-03-31, 01:55
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Flashback har enligt mig mycket märkliga regler för postning/länkning till bilder. I reglerna kan man läsa följande:
"I forumavdelningarna under "Sex" är det varken tillåtet att efterfråga bilder eller publicera länkar på personer under 18 år, oavsett de har kläder på sig eller ej."
Vad är det för trams? Det finns ingen lag i sverige som förbjuder innehav/nedladdning av bilder på 16 åriga tjejer som har kläder på sig. Det sjuka är att det är förbjudet att länka till bilder på 17-åriga tjejer med kläder på sig men samtidigt fullt tillåtet att länka till bilder på skadade eller döda människor i en annan del av forumet. Vad flashbacks moderatorer har kommit fram till är alltså detta: Det är skadligt och olämpligt att titta på bilder på 17-åriga tjejer i underkläder men därimot helt ok att titta på bilder på döda och skadade människor med blod och inälvor rinnandes överallt. Enligt mig bör Gore/mondo/bizarre forumet stängas, är det något som är sjukt och olämpligt så är det att titta på bilder på döda människor och sprida dessa vidare.

Det är väl för att det är Engelsk lag som styr vad som får och inte får länkas till? Har för mig det iaf.
2008-03-31, 01:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Varför promota du så mycket för saker som ligger på gränsen till pedofili/hebefili hela tiden?
2008-03-31, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Varför promota du så mycket för saker som ligger på gränsen till pedofili/hebefili hela tiden?

Du tycker alltså också att det är skadligt och olämpligt att titta på bilder på 17-åriga tjejer i underkläder men därimot helt ok och normalt att vilja titta på bilder på döda och skadade människor med blod och inälvor rinnandes överallt?
2008-03-31, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boogie-ad
Det är väl för att det är Engelsk lag som styr vad som får och inte får länkas till? Har för mig det iaf.
Om jag inte minns fel så är tidelag förbjudet i England, men det tillåts här.

Man kanske väljer mellan Sveriges och Englands lagar och tar det som passar en själv?

Lite förvirrande. Någon får gärna förklara.
2008-03-31, 02:09
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Du tycker alltså också att det är skadligt och olämpligt att titta på bilder på 17-åriga tjejer i underkläder men därimot helt ok och normalt att vilja titta på bilder på döda och skadade människor med blod och inälvor rinnandes överallt?

Regeln har ju enbart motiverats med admins (eller hans rådgivares) tolkning av hur den brittiska lagen tillämpas.

Jag har ingen aning om det är rätt eller fel eftersom jag inte är jurist, men om du vill argumentera för att regeln är fel så borde du börja med att visa att det är helt juridiskt ofarligt för forumet att tillåta dessa bilder, inte att börja yra om moral och vad som är normalt, skadligt eller olämpligt eller inte. Jag tror inte någon moderator tycker att en 17-årig sidan tre-flicka som visar brösten är det sjukaste som finns.
2008-03-31, 02:10
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Som sagt var så har det med brittisk lagstiftning att göra inte med vad vi mods tycker och tänker.

Testa sök nästa gång: http://www.flashback.org/showthread.php?t=361957

*låst*

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in