Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-30, 18:15
Medlem
Midsummers avatar
Hej, jag försöker installera Vista Sp1 för att kunna installera ett annat program senare. Men det kommer bara upp ett felmeddelande:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/-Capture.JPG

Förstår inte varför då jag har både engelskt och svenskt language installerat. Vad ska jag göra för att få det att funka? Jag har Vista Ultimate x86.
Citera
2008-03-30, 18:27
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Förstår inte varför då jag har både engelskt och svenskt language installerat.

Du måste ha en Engelsk Vista installerad, det räcker inte med engelskt språk bara.
Citera
2008-03-30, 18:40
Medlem
Du kanske har engelskt vista men med svensktspråkpaket? Kom inte ihåg om man fick detta meddelande då eller nåt annat. Men då är det bara att avinstallera svenskapaketet och installera sp1 efter det.
Citera
2008-03-30, 20:10
Medlem
Midsummers avatar
Usch då. Måste jag tanka hem en ny version av vista och installera om hela skiten eller räcker det med att jag avinstallerar det svenska språkpaketet? Svenska språkpaketet installerade jag efteråt i en update, så det borde ju vara engelskt vista. Installationen var i alla fall engelsk!
Citera
2008-03-30, 22:56
Medlem
Du kan inte installera SP1 om du har svenskt språkpaket eftersom SP1 inte finns på svenska än. Så tar du bort svenskan går det utmärkt, men du kan inte heller återinstallera språkpaketet förrän SP1 finns på svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in