Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-30, 17:05
Medlem
DigGaNs avatar
Dåligt trådnamn kanske :/

Citat:
Danniel_K modded some drivers so Creative Products worked a lot better with Vista but Creative got pissed off because they aperently intencionaly sabotaged the drivers for all older Soundblaster products so they would perform poorly or not at all under Vista to boost sales on the X-Fi cards.

http://forums.creative.com/creativelabs/board/message?board.id=soundblaster&thread.id=116332

Någon som är med på att bojkotta creative?
Citera
2008-03-30, 17:10
Medlem
kvints avatar
Jag håller med om att Creatives drivrutiner och kundsupport är undermåliga.

Däremot ser jag inget fel i vad Creative gjorde med tanke på att Daniel_K tog betalt för något han inte äger genom att ta emot donationer.
Senast redigerad av kvint 2008-03-30 kl. 17:16.
Citera
2008-03-30, 19:00
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Jag håller med om att Creatives drivrutiner och kundsupport är undermåliga.

Däremot ser jag inget fel i vad Creative gjorde med tanke på att Daniel_K tog betalt för något han inte äger genom att ta emot donationer.

Räknas donationer som betalning?
Citera
2008-03-30, 21:03
Moderator
MondoBizarros avatar
Efter att ha läst de första sidorna och fått lite inblick i vad det egentligen handlar om så verkar det ju som om Creative var tvungna att få bort de moddade drivrutinerna ur ett rent juridiskt perspektiv.
Detta förtar dock inte det faktum att de medvetet och illvilligt stängt av vissa funktioner i drivrutinerna, vilket är det större problemet.

Jag har använt Creatives ljudkort i princip hela mitt datorliv, men köper jag ett nytt igen så kommer det nog bli av ett annat märke...det känns helt enkelt som om de ansett sina kunder vara idioter och inte skulle förstå bättre och sånt ska alltid straffa sig.

Så vad är ett bra alternativ till Creative idag?

Edit: här är en annan länk med länk till drivrutinerna i fråga:
http://www.toc-gaming.co.uk/blog/default.aspx
Senast redigerad av MondoBizarro 2008-03-30 kl. 21:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in