2015-09-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Bilen har bes. period sep-jan, så du kan ju pressa han på att besikta bilen. Skicka ett sms med regnummer till 72503 och fråga ägaren hur det ligger till.
Redan pratat med dem om det, om jag ska ha den så besiktar dem den åt mig hur menar du med fråga hur det ligger till ?
Citera
2015-09-10, 12:12
Medlem
Citat:
Bilen har bes. period sep-jan, så du kan ju pressa han på att besikta bilen. Skicka ett sms med regnummer till 72503 och fråga ägaren hur det ligger till.
Tyckte hon sa att eftersom den räknar i miles på mätaren istället för kilometer så kunde dem läst den fel och trott ett det var KM istället
Citera
2015-09-10, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper080
Redan pratat med dem om det, om jag ska ha den så besiktar dem den åt mig hur menar du med fråga hur det ligger till ?
Företaget står inte som ägare, därför måste hon kunna svara på frågor om bilens skick, de många milen, varför företaget säljer bilen åt henne osv. Vill eller kan hon inte svara ---> avstå.
Citera
2015-09-10, 12:15
Medlem
Citat:
Tyckte hon sa att eftersom den räknar i miles på mätaren istället för kilometer så kunde dem läst den fel och trott ett det var KM istället
Hon? Så du har snackat med ägaren? Amerikanska miles? Då kanske bilen är privatimporterad från USA direkt då?
Citera
2015-09-10, 12:16
Medlem
Citat:
Företaget står inte som ägare, därför måste hon kunna svara på frågor om bilens skick, de många milen, varför företaget säljer bilen åt henne osv. Vill eller kan hon inte svara ---> avstå.
aa okej smart, känns stalky att skriva till nån man ej träffat dock haha. tips på saker att fråga utöver dessa ? du känns som att jag bör avstå ?
Citera
2015-09-10, 12:18
Medlem
Citat:
Hon? Så du har snackat med ägaren? Amerikanska miles? Då kanske bilen är privatimporterad från USA direkt då?

Säljaren är den enda jag pratat med vilket var en tjej. Precis ja det förmodar jag att den är de dem vad jag vet bara såldes i USA ? Det jag läst om 3endcars från några år tillbaka att de säljer krockade bilar tycker jag iaf inte stämde in på den här bilen som såg ut att vara i fint skick utöver den lilla lilla bubblan och små repor
Citera
2015-09-10, 12:23
Medlem
Citat:
aa okej smart, känns stalky att skriva till nån man ej träffat dock haha. tips på saker att fråga utöver dessa ? du känns som att jag bör avstå ?
Better safe than sorry säger de väl i USA. Du kan ringa henne också. Om den är importerad från USA, hur blir det med reservdelar och service? Var har hon servat bilen? Ta kontakt med verkstaden, fråga om bilens skick och vad delar kostar. I en annan tråd var det nån som skrev att denna motor är känd för att rasa efter 16000 mil. Hade bilen kostat 15000 hade jag inte gjort så mycket besvär, men nu handlar det ändå om en ganska ansenlig summa för de flesta.
Citera
2015-09-10, 12:50
Medlem
Citat:
Better safe than sorry säger de väl i USA. Du kan ringa henne också. Om den är importerad från USA, hur blir det med reservdelar och service? Var har hon servat bilen? Ta kontakt med verkstaden, fråga om bilens skick och vad delar kostar. I en annan tråd var det nån som skrev att denna motor är känd för att rasa efter 16000 mil. Hade bilen kostat 15000 hade jag inte gjort så mycket besvär, men nu handlar det ändå om en ganska ansenlig summa för de flesta.

Sant får kanske göra det då. tack för tipset. Jo jag vet är rätt mycket pengar :/
Citera
2015-09-10, 12:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Schysst med svar!

Vad tror du om automatlådan , hur länge skall En sån hålla , om oljebyten är gjort som det ska?
( räknar med att ha den fram till sommaren nästa år)

Överbelastning är automatlådornas fiende. Om en sådan bil ofta är tungt lastad så slits lådan mer och det är viktigare med oljebyten. Sköter man en automatlåda rätt så håller de 50.000 mil utan problem. En del fel som kan uppstå är reparabla utan renovering och behöver alltså inte vara så dyrt att fixa.
Citera
2015-09-11, 20:18
Medlem
Parkours avatar
Sämsta Blocketannons-bilder går till

http://www.blocket.se/sodermanland/Audi_RS6_4_0_TFSI_Quattro_560_Tiptronic_62420631.h tm?ca=15&w=3

Hur kan man ta såhär dåliga bilder? Bilen står smutsig, utomhus i regn... Grus på golvet osv...
Citera
2015-09-11, 20:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Sämsta Blocketannons-bilder går till

http://www.blocket.se/sodermanland/Audi_RS6_4_0_TFSI_Quattro_560_Tiptronic_62420631.h tm?ca=15&w=3

Hur kan man ta såhär dåliga bilder? Bilen står smutsig, utomhus i regn... Grus på golvet osv...
Har du länkat till fel annons? Visst är det inte några toppenbilder på Audin men långt ifrån det sämsta jag sett.
Citera
2015-09-11, 20:31
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Har du länkat till fel annons? Visst är det inte några toppenbilder på Audin men långt ifrån det sämsta jag sett.

Nej det är rätt.
Hade det varit en 940 för 25.000 hade jag inte sagt något.. Men detta är en bil för 900.000:-

Det finns en anledning varför företag som Autropa och 7H säljer så bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in