Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Det är ju för att Alfa har ett så gediget uselt rykte och den här annonsen spär ju på det en del - en 2006:a som säljs som "renoveringsobjekt" är ju inte direkt tilltalande... Sen har ju Alfa haft problem med att det finns väldigt få märkesverkstäder i Sverige, förstod jag det rätt finns det i princip ingen i Norrland. Plus att deras modellutbud varit minst sagt skralt de senaste åren med två ynka modeller (som dessutom är skittrista och saknar Alfas vackra och underbara V6-or).
När det gäller C1-an så blev jag sugen också men jag har inte plats för en till bil...
Faktum är att den där V6 motorn med tillhörande växellåda är egentligen en GM historia och inget som de själva haft fingrarna i. Samma motor återfinns nämligen i en hel del Holden modeller från Australien. Alfa Romeo har däremot utvecklat avgassystemet till den. Om du bara visste hur helt jävla underbart den låter när man gasar på med den samt vilken jävla underbar bil det är i övrigt.
Under vår lilla roadtripp till Berlin, Prag och Frankfurt am Main i somras fick Breran bekänna färg.
Det enda negativa med den var platsen i baksätet där vi tacklade in en stackars bodybuilder polare samt GPS-infosystemet som man kan trycka upp i arslet på en kamel.
Av någon anledning så bara gillar jag den där C1an. En jag känner har en Toyota Aygio mk1 som i stort sett är samma bil. Han är verkligen supernöjd med den. Driftkostnaderna är som på en cykel.
Ang. långfärd i en sådan bil.... jag har kört min förra bil en Opel Tigra Europa runt ca 4 ggr. Jag har kört en nerknullad BMW 5-serie -98 mellan Halmstad och Malmö. Aldrig har den vägen kännts så lång.