Citat:
Ursprungligen postat av
Krukväxt
För att zorb89 ställt sig positiv till dem. Men jag hör dig, kanske ska jag höja mitt pristak något.
Grejen var ju att jag ville komma undan med halvförsäkring, då kanske en bil för +30k dumt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Krukväxt
Denna rackare har bara haft en ägare:
http://www.blocket.se/malmo/Skoda_Octavia_1_6I___3000_1_ARS_GARANTTI_55500788. htm?ca=23_10&w=1
Fattas dock en del information i vägverkets formulär.. hm.
Jag tror du gör bäst i att sätta dig ned och skriva ned vilka saker som ska prioriteras för nu ser jag ett intervall mellan 18-36.000kr och blandat med sedan och kombi.
I prisklassen 19.000kr, bensinsnål, trogen, billig skatt/försäkring, rymlig etc så säger jag tveklöst Focus/Octavia. Mest bil för pengarna vill säga sett till risken för dyra reparationer.
Men nu postar du en bil för 36.000kr, i den klassen skulle jag svara något annat.
Jag kan leta upp en fin Golf 1,6, fin s40, fin saab 9,5, fin bmw 520 osv men då kräver det lång söktid, tur och skicklighet. Jag har gjort så pass många affärer att alla saker man bör tänka på sitter inprintat i hjärnan och går inte skrivas i text då varje bil har fördelar/nackdelar att tänka extra på.
Tycker du gör helt rätt i att vara noga för det kommer du spara flera 1.000-tals kronor på, så tråkigt att köpa första bästa och sen står man där med en nota på +15.000kr för att man hade för bråttom
Svarar gärna vad jag tycker du ska kolla/tänka en extra gång över angående dina annonser men det är omöjligt att leta upp en bil som ligger inom rimligt avstånd, faller dig i smaken och för ett pris jag tycker är rimligt. Säljarna säger i 9,7/10 fall inte hela sanningen utan undanhåller sånt som för mig kanske är katastrof och sånt ser man endast på plats, därför är det svårt att plocka fram en annons och säga "köp denna".