2014-08-18, 15:44
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Jo, jag vet vad skillnaden i innehåll är, menade i pris Brytpunkten beror helt på bil/premie. Generellt så stiger premien med antalet hästar, var du bor och hur gammal du är spelar också roll, men som sagt mer ju starkare motor det är.

Släng ett öga på Golf. Lastar mer än småbilarna och riktigt hygglig att åka i. Jämfört med en Skoda sedan tar den betydligt mer saker från IKEA då du kan fälla sätena.
Jag kan få halv för runt 4,6k per år och hel för run 7,1k per år. Någon som har en tanke vid vilket inköpspris på bil som helförsäkring kan börja vara förnuftigt?
Citera
2014-08-18, 15:55
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukväxt
Denna rackare har bara haft en ägare:
http://www.blocket.se/malmo/Skoda_Octavia_1_6I___3000_1_ARS_GARANTTI_55500788. htm?ca=23_10&w=1

Fattas dock en del information i vägverkets formulär.. hm.
En sådan hade jag mycket väl kunnat tänka mig att köpa själv - Mycket bil för pengarna.

Men du väljer dina firmor med omsorg ser jag, bara skrutthandlare.

Det finns gott om begagnade Octavia, så man behöver inte köpa första bästa.
Det är bara att vänta tills det dyker upp rätt exemplar men ta inte 1,4/75 hk -
Den är för slö.
Citera
2014-08-18, 17:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
För att zorb89 ställt sig positiv till dem. Men jag hör dig, kanske ska jag höja mitt pristak något.

Grejen var ju att jag ville komma undan med halvförsäkring, då kanske en bil för +30k dumt?

Citat:
Denna rackare har bara haft en ägare:
http://www.blocket.se/malmo/Skoda_Octavia_1_6I___3000_1_ARS_GARANTTI_55500788. htm?ca=23_10&w=1

Fattas dock en del information i vägverkets formulär.. hm.
Jag tror du gör bäst i att sätta dig ned och skriva ned vilka saker som ska prioriteras för nu ser jag ett intervall mellan 18-36.000kr och blandat med sedan och kombi.

I prisklassen 19.000kr, bensinsnål, trogen, billig skatt/försäkring, rymlig etc så säger jag tveklöst Focus/Octavia. Mest bil för pengarna vill säga sett till risken för dyra reparationer.

Men nu postar du en bil för 36.000kr, i den klassen skulle jag svara något annat.

Jag kan leta upp en fin Golf 1,6, fin s40, fin saab 9,5, fin bmw 520 osv men då kräver det lång söktid, tur och skicklighet. Jag har gjort så pass många affärer att alla saker man bör tänka på sitter inprintat i hjärnan och går inte skrivas i text då varje bil har fördelar/nackdelar att tänka extra på.

Tycker du gör helt rätt i att vara noga för det kommer du spara flera 1.000-tals kronor på, så tråkigt att köpa första bästa och sen står man där med en nota på +15.000kr för att man hade för bråttom

Svarar gärna vad jag tycker du ska kolla/tänka en extra gång över angående dina annonser men det är omöjligt att leta upp en bil som ligger inom rimligt avstånd, faller dig i smaken och för ett pris jag tycker är rimligt. Säljarna säger i 9,7/10 fall inte hela sanningen utan undanhåller sånt som för mig kanske är katastrof och sånt ser man endast på plats, därför är det svårt att plocka fram en annons och säga "köp denna".
Citera
2014-08-18, 19:09
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Jag tror du gör bäst i att sätta dig ned och skriva ned vilka saker som ska prioriteras för nu ser jag ett intervall mellan 18-36.000kr och blandat med sedan och kombi.

I prisklassen 19.000kr, bensinsnål, trogen, billig skatt/försäkring, rymlig etc så säger jag tveklöst Focus/Octavia. Mest bil för pengarna vill säga sett till risken för dyra reparationer.

Men nu postar du en bil för 36.000kr, i den klassen skulle jag svara något annat.

Jag kan leta upp en fin Golf 1,6, fin s40, fin saab 9,5, fin bmw 520 osv men då kräver det lång söktid, tur och skicklighet. Jag har gjort så pass många affärer att alla saker man bör tänka på sitter inprintat i hjärnan och går inte skrivas i text då varje bil har fördelar/nackdelar att tänka extra på.

Tycker du gör helt rätt i att vara noga för det kommer du spara flera 1.000-tals kronor på, så tråkigt att köpa första bästa och sen står man där med en nota på +15.000kr för att man hade för bråttom

Svarar gärna vad jag tycker du ska kolla/tänka en extra gång över angående dina annonser men det är omöjligt att leta upp en bil som ligger inom rimligt avstånd, faller dig i smaken och för ett pris jag tycker är rimligt. Säljarna säger i 9,7/10 fall inte hela sanningen utan undanhåller sånt som för mig kanske är katastrof och sånt ser man endast på plats, därför är det svårt att plocka fram en annons och säga "köp denna".
Jag förstår. Den där för 36k var när jag funderade på om man skulle höja mitt tak.

Nej, med alla valser fram och tillbaka känns det som jag är på ruta ett igen. Jag ska kolla på Hvilans bil och dennes två Focusar, är de kassa vet jag inte vad jag gör egentligen. Orkar inte heller ta bussen till jobbet längre, ständigt försenad. Gah..!
Citera
2014-08-18, 23:41
Medlem
zorb89s avatar
Ta det lugnt bara, värre om du köper en bil som hamnar på verkstad direkt med dyra fel. Då är du både utan bil och pinkad till jobbiga utgifter.
Citera
2014-08-19, 08:46
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ta det lugnt bara, värre om du köper en bil som hamnar på verkstad direkt med dyra fel. Då är du både utan bil och pinkad till jobbiga utgifter.
Jo sant, får väl ha tålamod inser jag.
Citera
2014-08-19, 15:15
Medlem
Krukväxts avatar
Vill bara kolla. När jag får besiktnings-pdf:er från bilprovningen, är de alltid de senaste?

För med sedanen (http://www.blocket.se/lund/Ford_Focus_1_6_SEDAN_GHIA_12500_MIL_55099798.htm?c a=23_7&w=3) fick jag för åren 2009-2011 (tre stycken) där de två sista säger:

Fordonet har följande fel: (Totalt antal fel: 1)

1. Strålkastare halvjus, höger, ur funktion (en)

Miltalet på den sista säger nästan 7k..
Citera
2014-08-19, 19:31
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Vill bara kolla. När jag får besiktnings-pdf:er från bilprovningen, är de alltid de senaste?

För med sedanen (http://www.blocket.se/lund/Ford_Focus_1_6_SEDAN_GHIA_12500_MIL_55099798.htm?c a=23_7&w=3) fick jag för åren 2009-2011 (tre stycken) där de två sista säger:

Fordonet har följande fel: (Totalt antal fel: 1)

1. Strålkastare halvjus, höger, ur funktion (en)

Miltalet på den sista säger nästan 7k..
Den är besiktad nu i Augusti så du har inte fått alla dokument.

Lite skumt(via transportstyrelsen)
Fordonsår: 2003
Färg: MRÖD
Landsväg: 5,5l
Blandand: 6,9l
Identitet: wf0fxxwpdf3u68275 <-----

När du kollar på bilen, leta upp numret ovan och se så de matchar. Brukar sitta på en plåtbricka i motorrummet.
Senast redigerad av zorb89 2014-08-19 kl. 19:39.
Citera
2014-08-20, 13:45
Medlem
Citat:
Den är besiktad nu i Augusti så du har inte fått alla dokument.

Lite skumt(via transportstyrelsen)
Fordonsår: 2003
Färg: MRÖD
Landsväg: 5,5l
Blandand: 6,9l
Identitet: wf0fxxwpdf3u68275 <-----

När du kollar på bilen, leta upp numret ovan och se så de matchar. Brukar sitta på en plåtbricka i motorrummet.

Rätta mig om jag har fel, men om han inte har besiktat den på SBP så har de väl inte tillgång till senaste protokollet då eller?
Citera
2014-08-20, 14:45
Medlem
Krukväxts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DubbelPanna
Rätta mig om jag har fel, men om han inte har besiktat den på SBP så har de väl inte tillgång till senaste protokollet då eller?
Man får så många mail på en gång från Bilprovningen och det sista jag fick säger:
Citat:
Hej!

Tack för att du har kontaktat oss.
Jag har skickat det som finns hos oss

Protokollet du söker finns inte hos Bilprovningen då besiktningen gjordes hos ett annat företag. Om du inte vet vilket besiktningsföretag, ber vi dig kontakta Transportstyrelsen på www.transportstyrelsen.se.

Med vänlig hälsning

Birgitta
Citera
2014-08-20, 15:07
Medlem
Skulle behöva en extra bil men efter en liten ägar koll på angivet telenummer så tror jag inte frun släpper iväg mig på någon bilaffär

http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_Micra__mycket_valvardad__54969760.htm?ca=17 &w=2

Den verkar ju vara i fint skick och ej använd yrkesmässigt "jobbar inte i bil" . Undrar om de prutar om man bara nöjer sig med bilen?

google sök på nummret
ABOUT ME
Jag har stor äkta byst 85 DD, midja, stor välformad bak, MILF.

Jag älskar sex i alla de former och bjuder gärna på att ta den långt ner i halsen, sväljer om du vill, tar den också gärna vaginalt och analt (+500) med stor egen njutning. Vill du ha något extra som wet eller om ni t ex är två , kan det diskuteras. 1000 kr i timmen fr o m andra timmen.

Bara outcalls (jag kommer till dig), jobbar inte i bil, inget för mindre än 1500 kr.

Kontakt via linda punkt lovelace at live punkt se där vi diskuterar vad vi ska göra (någon bild kan utbytas) jag bekräftar på telefon och kommer till dig och ställer mig på knä... eller tar den mellan mina stora bröst... (eller vad du vill)

Har du problem med att lämna ut ditt nummer eller vill pruta eller slippa kondom helt, kontakta inte mig.

Mitt mål är ditt välbefinnande. har du inte ett stort leende på läpparna när jag går, så har något gått väldigt snett

Kram Linda <3
Senast redigerad av nikitalord 2014-08-20 kl. 15:44.
Citera
2014-08-20, 19:29
Medlem
alcatrazs avatar
Ingen som har några tankar om denna S40 -06

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S40_2_4__Skinn___140hk__55302868.htm?ca=15&w =1

Jag tog en carfax rapport vilket inte sa mig så mycket. Den har haft tre ägare varav en statlig instans.Men går jag in på transportstyrelsen har den haft fyra ägare varv bilfirman reggade den 13 augusti, de hade dock ute den på annons redan 5 augusti?
Senaste händelsen är besiktning 2014-05-05. Stod dock inget mer dvs om den var godkänd eller ej.
2011 hade den gjort besiktning med anmärkning utan krav på efterkontroll. Nåt som jag funderade på också var att mätarställningen då fordonet besiktades 2014-05-05 var 144 537, medans den nu verkar ha gått 15 130mil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in