Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-20, 18:50
Medlem
Badassoverheres avatar
Tjenare!

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_320_i___M_sport__Man_Svensksald__54749575.htm? ca=13&w=3

Ska åka och kika på den bilen imorgon då min gamla har gått sönder bortom all räddning.
Är hyfsat oerfaren när det kommer till bilköp, speciellt BMW då jag aldrig ägt märket/modellen tidigare.

-Har efter lite luskande fått reda på att den har samtliga av utrustningspakten, är den värd priset?
-Något som jag borde veta om den modellen?
-Kan det vara värd att göra en bildiagnos på bilprovningen?

Har förstått att det kan vara svårt att pruta när det kommer till bilhandlare? Är det enklare att förhandla sig till premier istället?
Kommer inte byta in någon bil & betala hela summan direkt.

Mvh oerfaren
Citera
2014-07-20, 19:25
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Tjenare!

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_320_i___M_sport__Man_Svensksald__54749575.htm? ca=13&w=3

Ska åka och kika på den bilen imorgon då min gamla har gått sönder bortom all räddning.
Är hyfsat oerfaren när det kommer till bilköp, speciellt BMW då jag aldrig ägt märket/modellen tidigare.

-Har efter lite luskande fått reda på att den har samtliga av utrustningspakten, är den värd priset?

Har förstått att det kan vara svårt att pruta när det kommer till bilhandlare? Är det enklare att förhandla sig till premier istället?

Mvh oerfaren

Nja, den saknar en hel del som t.ex. GPS, Läderklädsel etc. Dessa bilar ligger snarare runt 100.000 i pris än 140.000 så det finns ordentligt med prutmån. Du kan troligen få den för runt 110.000.

Dessa årsmodeller har haft lite problem med rost pga dålig lackarbete. Kolla att allt sådant är åtgärdat om det finns. Rostskyddsgarantin är 12 år men gäller bara genomrostning. Finns det rostproblem så dyker de upp redan efter ett par år.
Citera
2014-07-20, 19:55
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nja, den saknar en hel del som t.ex. GPS, Läderklädsel etc. Dessa bilar ligger snarare runt 100.000 i pris än 140.000 så det finns ordentligt med prutmån. Du kan troligen få den för runt 110.000.

Dessa årsmodeller har haft lite problem med rost pga dålig lackarbete. Kolla att allt sådant är åtgärdat om det finns. Rostskyddsgarantin är 12 år men gäller bara genomrostning. Finns det rostproblem så dyker de upp redan efter ett par år.
Aldrig.

Bilfirmor går inte ner mycket, max 130k på denna. Jag försökte senast byta in en bil och berättade att de aldrig skulle få begärt pris för den jag ville åt. Nu 3,5mån senare ligger den fortfarande ute men endast sänkt 5k Priset är 85k...

Ps:
Ser ut som mocca och det är värt mer än skinn om jag ser rätt.

Orkar inte värdera den här bilen.
Citera
2014-07-20, 20:13
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Tjenare!

Mvh oerfaren

Lite för dyr, trött motor annars verkar det vara en fin bil.
Och den är köpt på avbetalning som inte är klar enl. transportstyrelsen, men det reder man upp med nuvarande ägare via kreditgivaren annars går inte ägarbytet igenom.
Citera
2014-07-20, 21:43
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Enligt CARFAX rapporten var den inne för en rostskyddskontroll 2013.05.31

Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Lite för dyr, trött motor annars verkar det vara en fin bil.
Och den är köpt på avbetalning som inte är klar enl. transportstyrelsen, men det reder man upp med nuvarande ägare via kreditgivaren annars går inte ägarbytet igenom.

Vad anser du den värd?
Har förstått det som att det är en bilfirma som säljer den åt en privatperson, så vet inte hur mycket prutmån som finns. Kan det vara enklare att få premier till den så som exempelvis gratis helförsäkring X antal månader?
Citera
2014-07-20, 22:55
Medlem
watcher1970s avatar
BMW 320i Sedan, E90 (170hk) -08
(74 mån / 8000 mil)
Värderingsålder 74 mån, värdeminskningsstartdatum 2008-05-09
Värderingsutlåtande
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 117 700 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 98 300 - 106 200 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.
------

Bilfirma som säljer åt en privatperson. Varningsflagg. Så brukar de skriva när de inte vill stå för de garantier som en bilhandlare måste ge. Oseriöst. Finns bilen i firmans lokaler så gäller de regler som styr begagnathandel för företag till privatpersoner.
Citera
2014-07-21, 10:21
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Enligt CARFAX rapporten var den inne för en rostskyddskontroll 2013.05.31

Vad anser du den värd?
Har förstått det som att det är en bilfirma som säljer den åt en privatperson, så vet inte hur mycket prutmån som finns. Kan det vara enklare att få premier till den så som exempelvis gratis helförsäkring X antal månader?

Gör du affären direkt med ägaren (privatperson i det här fallet) så bjud, säg 90k, men går det via bilfirman kan du inte pruta riktigt så mycket för då får du ju faktiskt reklamationsrätt med på köpet, värt en hel del om några fel skulle uppstå på bilen.
Citera
2014-07-21, 10:37
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Tjenare!

Mvh oerfaren

Dyr...saknar utrustning. Sen tycker jag att den var ganska ful med dom fälgarna...och jag ger inte mycket för att det är "den rätta färgen".

Har haft en sådan bmw innan, dock med mer utrustning och större motor. Jag tyckte själv att GPS´s delen var guld. Då man även får in annan information i den skärmen. Det fick hela bilen att kännas mer modern.
Citera
2014-07-21, 18:10
Medlem
Mårten Gåss avatar
Citat:
Tjenare!

Mvh oerfaren

Just denna bil har avhandlats på Autopower, http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=278513
Utrustningslista från fabrik, http://www.bmwarchive.org/vin/vg35646.pdf
Citera
2014-07-21, 21:50
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Gör du affären direkt med ägaren (privatperson i det här fallet) så bjud, säg 90k, men går det via bilfirman kan du inte pruta riktigt så mycket för då får du ju faktiskt reklamationsrätt med på köpet, värt en hel del om några fel skulle uppstå på bilen.
Är du nysvensk?

Köp en annan bil om priset stör er. En normalbegåvad svensk har mer IQ än ditt inlägg.
Citera
2014-07-21, 21:58
Medlem
zorb89s avatar
Gjorde en snabbkoll och lyssna inte på dom här trollen.. Bilen har mocca stolar vilket är mer värt än skinn...

Sen kan ni länka en likvärdig bil för runt 90-110k för det finns ingen vad jag kan se.

Använder säkerligen skitsidan bilvärdering.
Citera
2014-07-21, 22:22
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Är du nysvensk?

Köp en annan bil om priset stör er. En normalbegåvad svensk har mer IQ än ditt inlägg.

Nej er inte ny svensk

Nej, ärligt talat min käre BMW-fanboy, kom ner på jorden lite och inse fakta istället, bilen är inte på långa vägar värd så mycket som säljaren begär. Dyra options dyker farligt snabbt i värde, speciellt i kombo med en ointressant motor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in