Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-20, 22:51
Medlem
Tankar?

http://www.blocket.se/uppsala/SAAB_9_3_SS_2_0t_52663841.htm?ca=9&w=2
Citera
2014-03-20, 23:06
Medlem
FladdertackanZanes avatar
Köp bilarna i mindre städer.
Citera
2014-03-20, 23:12
Medlem
Vill bara tipsa (eller INTE) om denna Audi 80.

http://www.blocket.se/halland/Audi_80_2_0_E_50960455.htm?ca=16&w=2

Har varit och kollat på den. Totalt slut bil. Kopplingen känns skitskum, motorn är slöare än vad min farsas Skoda Pickup 1,3 var när den hade pyspunka (då är det illa vill jag lova), drivknutarna knackar nå jävulskt, drivlinan känns glappig (förmodligen slut i motorfästena) den luktar illa inuti, instrumentpanelen lös inte (vet dock inte om det hade med ljusknappen att göra) och bilen är allmänt.... uäck. Nä, håll er borta från den.
Om ni inte är Audi 80-fantast och tänkt använda den som reservdelsbil eller plocka bättre delar från en maskinellt fräschare Audi 80 förstås.

Synd på en så fin bil annars. Jag tittade aldrig under den då jag tyckte det var onödigt att böka sig in under bilen och smutsa ner sig innan man ens provkört den. Den såg ganska fin ut i skärmar och så. Fanns en repa på höger bakskärm och lite på dörren, men inget allvarligt.
Citera
2014-03-22, 22:58
Medlem
Varför lägger folk (privatpersoner) nuförtiden ett pris som är orimligt med marknadsvärdet?
Då talar vi om att exempelvis bilen kostar 40 tusen enligt värdering och de annonserat ut ett pris som ligger på 60 tusen? Tror dem verkligen att man skall köpa en bil för överpris ? De vägrar gå ner några tusen så att det blir en rättvis affär.
Är det någon mer som upplevt detta fenomen? man kan åtminstone få 1 års garanti om man skulle köpa en bil från bilhandlaren för ett lite högre pris.

Om man har så svårt för att sälja bilen för det aktuella värdet så kan dem väl ta och gifta sig med bilen

Om bilen är i ett bra skick så hade man kunnat pröjsa lite extra för att båda parterna skall bli nöjda. Men som det ser ut i dagsläget så tar säljarna i rejält i prissättningen vilket är orimligt.

Ägare som lägger ut sina bilar till ett rätt pris får alltid sina bilar sålt under några timmar.
Citera
2014-03-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wormhole888
Varför lägger folk (privatpersoner) nuförtiden ett pris som är orimligt med marknadsvärdet?
Då talar vi om att exempelvis bilen kostar 40 tusen enligt värdering och de annonserat ut ett pris som ligger på 60 tusen? Tror dem verkligen att man skall köpa en bil för överpris ? De vägrar gå ner några tusen så att det blir en rättvis affär.
Är det någon mer som upplevt detta fenomen? man kan åtminstone få 1 års garanti om man skulle köpa en bil från bilhandlaren för ett lite högre pris.

Om man har så svårt för att sälja bilen för det aktuella värdet så kan dem väl ta och gifta sig med bilen

Om bilen är i ett bra skick så hade man kunnat pröjsa lite extra för att båda parterna skall bli nöjda. Men som det ser ut i dagsläget så tar säljarna i rejält i prissättningen vilket är orimligt.

Ägare som lägger ut sina bilar till ett rätt pris får alltid sina bilar sålt under några timmar.
Det beror väl på hur snabbt man behöver pengarna? Har jag råd att ha min bil på blocket i 3 veckor och det är värt att få ut 5-10000 (beroende på prisnivå) mer än om jag lägger den till det absolut lägsta jag kan tänka mig och får den såld på 3 dagar?
Citera
2014-03-23, 15:58
Medlem
devafandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wormhole888

En del säljare kollar inte upp marknadsvärdet. Utan försöker sälja bilen till det pris de anser den vara värd.
Citera
2014-03-24, 19:14
Medlem
http://www.blocket.se/stockholm/Frash_Mitsubishi_Lancer___00__Slumpas_bort_5272688 4.htm?sa=1

Besiktad, Skattad, kamrem bytt. Fullt medveten om att dessa rostar men hur är det med 74hk? kan man köra utan att behöva varva fullt på e4an?
Citera
2014-03-24, 19:59
Medlem
mandelbiskviers avatar
Skum s40 t5 awd på blocket?..

Tja , har spanat lite på denna då det är en av mina favorit bilar.

Dock är det något jävligt skumt med den.

En bilhandlare som säljer en krockad / sönderbackad bil utan att nämna det i texten fastän det är uppenbart att se utav bilderna.

Ingen av dom TVÅ regnr som finns i annonsen stämmer om man slår upp dom hos trafikverket?..

Allmänt mysko.. Någon som vet vad som försiggår?

Länk: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_S40_T5_AWD_230HK___R_DESIGN___GLASTAKL_50360 734.htm?ca=2&w=3&last=1
Citera
2014-03-24, 20:10
Moderator
DZG978 stämmer ju?
Den är lite lackskadad på bakre kofångaren, finns gott om bilar som rullar runt på det sättet utan att ägarna bryr sig. Knappast sönderbackad hursomhelst. Att den är importerad och registrerad i sverige för knappt ett halvår sen gör att det ringer högre varningsklockor kan jag tycka.
Citera
2014-03-24, 20:20
Medlem
TantGuls avatar
DZG978 är väl OK.
Lite udda att den är reggad på en privatpersoin (inte på firman)
Men du kan ju ringa transportstyrelsen och få reda på ägaren.

Och nyimporterad som Generalknase skriver. Det kan vara flyttgods, det kan oxå vara privatimport, och någon har upptäckt att det är vajsing på bilen. Eller bara vill tjäna pengar.

Det felaktiga reg-nummret står på firmans sida: ("OBS bilens registreringsnummer DZG978 som på bilen och inte dlf017 som står nedan tekniskt fel hos annons sajt, Bilen är testad av verkstad för att säkerhetställa att bilen är problemfri och kan levereras med 12-24 månaders garanti,")
http://www.3ndcars.com/bilar-i-lager?carid=15
Citera
2014-03-24, 20:25
Medlem
lillaliljas avatar
När du säger att den är krockad/sönderbackad vad grundar du det på? Nu är inte jag expert men min bästa gissning är att det är en mindre parkeringsskada det rör sig om. I övrigt ser linjer/springor raka och jämna ut. Har jag missat något?
Citera
2014-03-24, 20:39
Medlem
toby79s avatar
Det var en jäkel till att att ha kört sedan besiktningen i höstas. 900 mil/månad ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in