Citat:
Ursprungligen postat av mushi_
Det är ju just detta "normala" människor hajjar. Att vi är olika rent biologiskt och ser varandra för vad vi är och tillför. Som vilken annan relation som helst, man fulländar sin respektive.
Feminism är en styggelse och borde inte ens förknippas med liberal humanism då feminism är mer lik kommunism på alla dess plan. Nej och åter nej, ni så kallade feminister har ej mitt stöd.
Så bara för att vi är biologiskt olika så skall det ligga till grund för att skapa könsroller och se till att dessa efterföljs oavsätt om det känns rätt för indviden eller inte?
Jag håller med om detta med biologiska skillnader att det finns. De skall inte på något sätt förbises..
Men på vilket sätt har min biologiska köön (kvinna) med saken att göra om huruvida jag kan klara mig själv och inte behöver en man som kommer mig till räddning så fort jag behöver fixa med saker där det hävdas är "mannliga sysslor".
Man får faktiskt skilja på det sociala könet och det biologiska könet.
De flesta feminister gör misstaget att strunta i de biologiska skillnaderna..
Medan många som ser rött på feminismen "jämstäldhets strävan" gör misstaget och tror att det sociala könet är samma sak som det biologiska könet.
Feminiteten i en kvinna försvinner inte med att hon kan vara självständig och veta vad hon vill ha ut av livet och kan öpna dörren själv och gärna är aktiv i stället för passiv i sitt liv.. Det gör inte en kvinna till att var "manhaftig", bara för att någon sammhälssyn som hänger kvar utgår fråna detta att det är "manhaftigt" med att vara "aktiv, stark och ha ledaregenskaper och kan hantera även 'manliga' sysslor".