2008-03-28, 18:22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Många som häcker på FB vill tro det. Men så är det nog knappast. Dock hänger ju sverigedemokraterna här, och de brukar påstå att deras åsikter är representativa för FB och att FBs åsikter är representativa för folket. Inget är sant!

Citat:
Ursprungligen postat av Vatja
Är flashbackanvändarnas åsikter representatibla för den genomsnittslige svenskens åsikter vad gäller politik och tro på många myter som cirkulerar?

Representativt för ett genomsnitt av Sveriges befolkning?
Citera
2008-03-28, 18:22
Bannlyst
Citat:
Är flashbackanvändarnas åsikter representatibla för den genomsnittslige svenskens åsikter vad gäller politik och tro på många myter som cirkulerar?

Bara tanken är svindlande
Citera
2008-03-28, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Många som häcker på FB vill tro det. Men så är det nog knappast. Dock hänger ju sverigedemokraterna här, och de brukar påstå att deras åsikter är representativa för FB och att FBs åsikter är representativa för folket. Inget är sant!

Jo, det är säkerligen så också. Men med tanke på att det är Sveriges största forum så borde det ju alltså vara representativt för befolkningen? Jag syftar inte enbart på politiken här, utan på hattrådar som "vilken ras är bäst" osv, och allt rashat som finns mot vissa folkgrupper med mera. Hur är det på den fronten?
Citera
2008-03-28, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Bara tanken är svindlande

Jo verkligen, med tanke på hur mycket hat det finns, och förakt. På det här forumet. Är det så att sådant som de flesta inte vågar säga öppet kommer ut här? Kanske svensken är en typisk FB:are?
Citera
2008-03-28, 19:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Det är ju allt annat än exakta siffror, men vi hade en poll i Politik - Inrikes inför valet om vad användarna röstade på. Resultatet blev tämligen likt riksgenomsnittet förutom att Sverigedemokraterna var mycket större och Socialdemokraterna mycket mindre än röstresultatet. Ska se om jag hittar den pollen.

Annars kan man väl säga att ju mindre partier desto större avvikelse var det.
Citera
2008-03-28, 19:52
Bannlyst
Citat:
Jo verkligen, med tanke på hur mycket hat det finns, och förakt. På det här forumet. Är det så att sådant som de flesta inte vågar säga öppet kommer ut här? Kanske svensken är en typisk FB:are?
Den tvär-veteskapliga diskussion som börjat uppstå på FB, med folk från olik akademisk eller kulturell bakrund, är unik och ger ett mervärde åt forumet.

Detta fenomen har kommit samtidigt med populariteten av forumet och gynnar endast diskussionen.
Jag ser faktiskt en positiv utveckling av flashback.
Det verkar mest vara just den klientel som det klagas på här, som själva klagar.
Jag menar de missnöjda är de som inte känner att de får tillräckligt utrymme.

De som klagar på att FB skulle vara höger eller vänster osv, är de som känner sig vilsna pga den positiva utvecklingen.
Att muslimer eller albaner tar strid känner många som ett hot.
Samtidigt skriker de efter yttrandefrihet för sina udda åsiker
Citera
2008-03-28, 19:59
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jo, det är säkerligen så också. Men med tanke på att det är Sveriges största forum så borde det ju alltså vara representativt för befolkningen?

Nej, åsikterna torde vara representativa för folk som hänger på stora forum. Det är lätt att låta sig luras att tro något annat men så är naturligtvis inte fallet. Lika lite som t ex Göteborgs befolkning är representativa för Sveriges befolkning i stort.

/feldgrau
Citera
2008-03-28, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nej, åsikterna torde vara representativa för folk som hänger på stora forum. Det är lätt att låta sig luras att tro något annat men så är naturligtvis inte fallet. Lika lite som t ex Göteborgs befolkning är representativa för Sveriges befolkning i stort.

/feldgrau
Ganska bra sammanfattning

Plus att sitta på forum 24/7 är rätt looser och kanske visar att de tuffa rasisterna och hårdknarkarna faktiskt endast är mamman gossar sittande framför datorn i flickrummen
Citera
2008-03-28, 20:19
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ganska bra sammanfattning

Plus att sitta på forum 24/7 är rätt looser och kanske visar att de tuffa rasisterna och hårdknarkarna faktiskt endast är mamman gossar sittande framför datorn i flickrummen

Att på något sätt sammankoppla spenderad tid på forumet med hur en person är i verkliga livet, är bara löjligt. Innan man träffat personen ifråga och känner till hur denna lever sitt liv, bör man akta sig för att yttra något om deras privatliv och i min mening är det bättre att hålla sig till det relevanta eller att helt enkelt hålla käft istället.
Citera
2008-03-28, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Att på något sätt sammankoppla spenderad tid på forumet med hur en person är i verkliga livet, är bara löjligt. Innan man träffat personen ifråga och känner till hur denna lever sitt liv, bör man akta sig för att yttra något om deras privatliv och i min mening är det bättre att hålla sig till det relevanta eller att helt enkelt hålla käft istället.
Den sista meningen hade en smiley i slutet.

Jag trodde att ni mods hade forumvana av att känna till hur man utrycker ironi i en tråd utan att stöta sig med någon
En smiley i slutet visar på ironi, lär dig detta min vän
Citera
2008-03-28, 20:42
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Den sista meningen hade en smiley i slutet.

Jag trodde att ni mods hade forumvana av att känna till hur man utrycker ironi i en tråd utan att stöta sig med någon
En smiley i slutet visar på ironi, lär dig detta min vän

Inlägget var inte riktat mot dig personligen, och självklart förstod jag att du var ironisk. Det är tyvärr en alltför vanlig sak man ser på forumen(alla forum, inte bara FB) att folk tar till liknande saker i personangrepp mot andra.

Tragiskt.
Citera
2008-03-28, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Inlägget var inte riktat mot dig personligen, och självklart förstod jag att du var ironisk. Det är tyvärr en alltför vanlig sak man ser på forumen(alla forum, inte bara FB) att folk tar till liknande saker i personangrepp mot andra.

Tragiskt.
Jag bara skojade
Du som stoner borde fattat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in