Rädda Barnen mot dålig musik (pedofili)
Jag är ledsen men logiken håller i alla fall inte.
För det första är det föräldrarnas ansvar vad de tillåter sina barn att lyssna på och det är INTE rädda barnens uppgift att uppfostra barnen; vad de får och inte får göra!!!
Sen så går det inte att skydda en som blivit utsatt för övergrepp från att höra om sådana ting.
Ska vi förbjuda tidningar som nämner att övergrepp skett?
Ska vi förbjuda folk från att debattera om övergrepp eller ännu värre skämta om det?
När allt kommer omkring så kan ju eventuellt någon som har blivit utsatt för övergrepp höra detta...
Återigen så finns det andra övergrepp som i mitt tycke banaliseras och drunknas i sexuella övergrepp debatten, problem som drabbar långt fler än den lilla skara som blir utsatta för sexuella övergrepp.
Vilket man nu är utsatt för sexuella övergrepp, mobbing, fysisk eller psykisk misshandel i hemmet så är upplevelsen hur illa det gör en (vilket kan leda till konsekvenser i ens framtida liv) subjektiva.
En som blir utsatt för mobbing kan då uppleva situationen värre än en som t ex blivit utsatt för sexuella övergrepp.
Om vi gör ett litet tankeexperiment så delar vi in upplevelsen av smärtan från de olika typerna av övergrepp i lätta, medelsvåra, svåra.
Även om en majoritet av de som har blivit utsatt för sexuella övergrepp hamnar i kategori svåra och en minoritet av mobbade hamna i denna kategori, så kommer troligen numerärt fler mobbade att hamna i kategori svåra då de totalt sett är många fler.
Men rädda barnen och samhället bryr sig mycket mindre om mobbade barn än de som blivit utsatt för övergrepp och då undrar jag varför?