Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-03-27, 23:35
Medlem
Regalis avatar
Så jag gjorde en tråd för ett tag sen men snackade om fel problem.

Mitt verkliga problem är att sedan jag omformaterade datorn vill inte mina CD/DVD läsare läsa up skivorna

Starta X-files musiken för det gick till så härl:

Det var en mörk Mars natt och jag hade fått ett virus från 7chan eller någon sida. Så min dator började hänga sig.

När jag äntligen hade fått nog av detta så omformaterade jag datorn. Alltså slänga in XP skivan, stängde av den, starta up den med och tryckte på en knapp och följde instruktionerna.

Datorn omformaterades och allt var frid och fröjd. Jag behövde sedan drivrutiner så att ljud och sådant skulle fungera. Jag satte in Sound blaster: live! (creative) skivan med drivrutiner och det .... funkade perfect, datorn startades om med fungerande ljud.

Sedan var det dags för fijutsu siemens drivers, in med den skivan och det ... funkade inte alls

startade om datorn och testade igen, båda läsarna (DVD & DVDRW). Funkade fortfarande inte

Slängde in en annan skiva och testa men den funkade inte heller

In for ljud skivan som funkade innan jag stängde av den och nu funkade inte den heller

Då bestämde jag mig för att omformatera igen - och vad händer då? Jo av någon anledning så funkade läsaren igen då jag satte i XP skivan när datorn höll på att startas

Alltså så var de inga svårigheter att läsa skivorna, jag kunde omformatera igen. Men när Windows XP OS laddas upp kan jag inte använda några skivor igen!

Behöver man drivrutiner för de här CD/DVD romarna nu eller? Är det några konstiga inställningar som är på eller hur är det, vad kan man göra förutom att skriva ett onödigt långt inlägg istället för bara "Min CD-ROM funkar inte".
Senast redigerad av Regali 2008-03-27 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in