2008-03-28, 00:05
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Det här kanske låter knasigt, men borde det inte gå att hävda att det var industrihampa? Det finns ju inget THC i dom där små.

Antagligen går det inte, att det vore osannolikt med tanke på brottsregister osv, men ändå bara en tanke.

Bra idé. Borde vara extremt svårt för polisen och motbevisa.
Bara du har en bra förklaring varför du odlar hampa i garderoben

TS, hoppas det går bra. Hur fick dom nys om dina gröna fingrar?

Fridens
Citera
2008-03-28, 00:18
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phatcheroc
Bra idé. Borde vara extremt svårt för polisen och motbevisa.
Bara du har en bra förklaring varför du odlar hampa i garderoben

TS, hoppas det går bra. Hur fick dom nys om dina gröna fingrar?

Fridens

Är ju bara för polisen att odla upp dom lite till och sen se ifall det utvecklas THC i plantorna, eller?
Citera
2008-03-28, 00:27
Medlem
Nejtack sittners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Är ju bara för polisen att odla upp dom lite till och sen se ifall det utvecklas THC i plantorna, eller?

Får polisen odla ganja i bevis syfte?
Citera
2008-03-28, 01:31
Medlem
Kristetdopeheads avatar
Jag fick en psykos/snedtändning så jag ringde min psykolog, och då ringde han ambulans som tog med sig polisen....
Senast redigerad av Kristetdopehead 2008-03-28 kl. 01:42.
Citera
2008-03-28, 02:11
Medlem
DK333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtack sittner
Får polisen odla ganja i bevis syfte?

Kan jag inte tänka mig att de får!
Citera
2008-03-28, 03:05
Medlem
spazzies avatar
Folk som har psykiska problem bor inte roka cannabis, sa enkelt ar det.

Nej polisen behover inte bevisa nagonting, dom konstaterar att det ar cannabis och cannabis ar inte lagligt att odla, inte ens om det ar industrihampa (tillstand kravs fran jordruksverket.).
Citera
2008-03-28, 03:38
Medlem
Pais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spazzie
Folk som har psykiska problem bor inte roka cannabis, sa enkelt ar det.

Nej polisen behover inte bevisa nagonting, dom konstaterar att det ar cannabis och cannabis ar inte lagligt att odla, inte ens om det ar industrihampa (tillstand kravs fran jordruksverket.).
får man mindre straff för indutri hampa? borde väll va så. fast om de inte mäter thc...
Citera
2008-03-28, 04:00
Medlem
spazzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pai
får man mindre straff för indutri hampa? borde väll va så. fast om de inte mäter thc...

Nej, dom mater inte ens thc niva, dom konstaterar bara att det ar cannabis och darmed olagligt.
Citera
2008-03-28, 04:58
Medlem
Nejtack sittners avatar
så det är ingen skillnad / spelar ingen roll hurvida det är industri hampa eller inte? får man samma straff för odling av industrihampa som man får för riktig skit?

hoppas för övrigt på ditt bästa TS, palla torska.
Citera
2008-03-28, 06:04
Medlem
xdreamer86s avatar
kan du inte säga på enfterhand att de är industri hampa? menar om de ej har utvecklat thc^^ de är ej olagliga lr?
Citera
2008-03-28, 07:01
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axess
Vet inte alls men tippar på att du bara får en böter, står på nsd om 2personer som åkte fast för 80plantor som var 70cm höga och dom får inte ens grovt narkotika brott, om dom tror att du odlat för eget bruk blir de nog ännu mildare.
Du lär nog få gå på pissen nån månad framöver iallafall.

Här är artikeln: http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=87935

Man behöver inte lämna regelbundna prover efter att man torskat för narkotika
-----------------------------

Iaf, jag skulle bli förvånad om något hårdare straff än dagsböter kom på tal, men jag har faktiskt aldrig hört talats om någon som torskat med så små plantor så jag kan ju ändå ha fel för en gångs skull

Citat:
Ursprungligen postat av Kristetdopehead
Jag fick en psykos/snedtändning så jag ringde min psykolog, och då ringde han ambulans som tog med sig polisen....

behöver väl inte säga något om det för jag antar att du redan konstaterat att det inte var särskilt smart gjort
Citera
2008-03-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristetdopehead

Har du psykoser så ska du verkligen inte använda cannabis eller någon annan hallucinogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in