2012-10-29, 02:51
Medlem
GrandpaBitchess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
De flesta här (inklusive mig själv) som gör kollage tar snapshots från VLC. En stor majoritet av bilderna blir då unika och går således inte att googla.
På ditt senaste kollage (https://www.flashback.org/sp39332881) hittar man faktiskt majoriteten genom att klippa ut och googla.

De enda som inte hittades var 2, 8, 9, 13, 16, 17 och 18. För 7 krävdes visserligen en google-översättning av en kinesisk hemsida för att hitta titeln, men det är långt ifrån oöverkomligt. Och då har jag aldrig ens hört talas om filmen ifråga!

Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta, men jag antar att bild-googling är förbjudet, eller?
Senast redigerad av GrandpaBitches 2012-10-29 kl. 02:53.
Citera
2012-10-29, 03:02
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandpaBitches
På ditt senaste kollage (https://www.flashback.org/sp39332881) hittar man faktiskt majoriteten genom att klippa ut och googla.

Just det kollaget var nog ett av mina lättare.. T. ex på de bilder jag tagit från Batman-filmerna har jag bara använt relativt stora karaktärer (t.o.m Bruce Wayne själv i Batman från 1966) så jag är inte förvånad över att du kunde googla de bilderna. De flesta andra här inne brukar dock göra svårare kollage än jag så det ska nog inte vara några större problem.

Citat:
Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta, men jag antar att bild-googling är förbjudet, eller?

Förbjudet & förbjudet.. Klart att det är fusk, men liksom.. hur bevisar man att någon googlat en bild? Sen spelar det väl inte så mycket roll egentligen, vi sitter ju inte och spelar om pengar i tråden direkt.
Senast redigerad av BillTheButcher 2012-10-29 kl. 03:06.
Citera
2012-10-29, 03:05
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandpaBitches

Är väl ingen som kan hindra dig direkt, men de är så klart tråkigt om de är någon som gör så. Vet dock inte vad man får ut av det.
Citera
2012-10-29, 03:07
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Vet dock inte vad man får ut av det.

Man blir trådens bästa film-gissare och vinner... ingenting.
Citera
2012-10-29, 16:14
Medlem
RandolphCaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Man blir trådens bästa film-gissare och vinner... ingenting.
Man får större e-penis.

Går ju inte att hindra någon från att fuska, men det är jävligt töntigt av dem som gör det.. fuskar alltså.
Citera
2012-10-29, 20:08
Medlem
pimmetjes avatar
Blir ju bara en jättetråkig lek om man sitter och googlar.. eller? Eller sitter ni alla och imponeras supermycket av folk som lyckas gissa rätt på era obskyra filmer? (frågan är iofs hur obskyr filmen är om en bild går att googla)
Citera
2012-10-29, 20:46
Medlem
fintnirs avatar
Eftersom ingen lyckades gissa rätt på första filmen avslöjar jag den, så någon kan fortsätta.

Annars är alla andra avklarade.

1. Kiss kiss bang bang
2. A Clockwork Orange (dwe)
3. Robocop (BillTheButcher)
4. Elvira Madigan (GrandpaBitches)
5. The Quiet Earth (kakburk)
6. The Diner (Bazinga90)
7. Alien 3 (Aurora16)
8. The Big Lebowski (dwe)
9. In bruges (ragingcow)
10. Pandorum (Aurora16)
11. Mad Max 2: The Road Warrior (ragingcow)
12. Escape from New York (ragingcow)
13. Hardware (GrandpaBitches)

http://imageshack.us/f/856/flashbackfilm.jpg/

För övrigt så visste jag inte ens om google-sökandet tidigare. Jag kollade upp det nu, och testade några olika bilder och tjänsten var skrämmande träffsäker... tråkigt nog. Det förstör faktiskt väldigt mycket, speciellt känslan av att man nu inte vet om folk fuskar eller inte. Är det någon som bara rakt av kan säga om ni använt google nyligen för att hitta en titel? Det hade varit intressant att se vilken bild som annars inte skulle hittats. Jag har blivit imponerad över endel bilder som folk hittills har identifierat, men nu blev det helt plötsligt inte lika roligt längre.
Citera
2012-10-29, 21:29
Medlem
pimmetjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Är det någon som bara rakt av kan säga om ni använt google nyligen för att hitta en titel? Det hade varit intressant att se vilken bild som annars inte skulle hittats. Jag har blivit imponerad över endel bilder som folk hittills har identifierat, men nu blev det helt plötsligt inte lika roligt längre.
Kan berätta att jag inte har använt mig av bildsök (vet faktiskt inte ens hur det går till) däremot så har jag googlat namnet på en film som jag tror att det kan vara för att se om jag kan hitta någon bild som kan visa om jag har tänkt rätt för att jag inte ska verka som ett supermongo när jag gissar. (Sen brukar jag gissa iaf bara för att, även om jag inte hittar något )
Citera
2012-10-29, 22:09
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:

För övrigt så visste jag inte ens om google-sökandet tidigare. Jag kollade upp det nu, och testade några olika bilder och tjänsten var skrämmande träffsäker... tråkigt nog. Det förstör faktiskt väldigt mycket, speciellt känslan av att man nu inte vet om folk fuskar eller inte. Är det någon som bara rakt av kan säga om ni använt google nyligen för att hitta en titel? Det hade varit intressant att se vilken bild som annars inte skulle hittats. Jag har blivit imponerad över endel bilder som folk hittills har identifierat, men nu blev det helt plötsligt inte lika roligt längre.
Är ganska säker på att alla som brukar gissa i den här tråden alltså stammisarna om man säger så, aldrig använder bildgoogling för att gissa rätt på bilder. Men tycker vi kan släppa det här nu. Då ju mer vi skriver om det ju fler kommer testa, och då finns det risk för fusk.
Citera
2012-10-29, 22:16
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
...

Är det någon som bara rakt av kan säga om ni använt google nyligen för att hitta en titel? Det hade varit intressant att se vilken bild som annars inte skulle hittats. Jag har blivit imponerad över endel bilder som folk hittills har identifierat, men nu blev det helt plötsligt inte lika roligt längre.

Om jag ser en bild som jag verkligen känner igen, men efter en timme eller två inte lyckas identifiera den, så provar jag ju att söka på bilden. Men självklart så skriver man ju inte ut svaret i tråden.
Jag har cirka 100 bilder (tagna med VLC) från olika filmer (mestadels mainstream) i en mapp och testade precis att söka på dem. Majoriteten av bilderna identifierades ju utan problem, och framförallt från asiatiska sidor som (blog.naver.com).
Att söka tar ju endast ett par sekunder per bild, så man an kan ju gardera sig genom att testa bilderna innan man klistrar ihop och lägger upp kollaget.
Citera
2012-10-29, 22:41
Medlem
GrandpaBitchess avatar
Någon som vill dra upp ett nytt kollage (som jag kan googla skiten ur)?
Citera
2012-10-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrongTurn87
Om jag ser en bild som jag verkligen känner igen, men efter en timme eller två inte lyckas identifiera den, så provar jag ju att söka på bilden. Men självklart så skriver man ju inte ut svaret i tråden.
Jag har cirka 100 bilder (tagna med VLC) från olika filmer (mestadels mainstream) i en mapp och testade precis att söka på dem. Majoriteten av bilderna identifierades ju utan problem, och framförallt från asiatiska sidor som (blog.naver.com).
Att söka tar ju endast ett par sekunder per bild, så man an kan ju gardera sig genom att testa bilderna innan man klistrar ihop och lägger upp kollaget.

Bra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in