2008-03-24, 17:14
Medlem
Kanske lite för mycket begärt ändå?

Någonting jag dock tycker att modsen alltid borde göra är att skriva ett inlägg i tråden om den ska låsas eller kastas. För hur ska man annars veta vilken moderator man ska skicka pm till om man vill ifrågasätta beslutet? Eller bara undra varför beslutet fattades?

Det slarvas det tyvärr med.
Citera
2008-03-24, 17:20
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan

Någonting jag dock tycker att modsen alltid borde göra är att skriva ett inlägg i tråden om den ska låsas eller kastas. För hur ska man annars veta vilken moderator man ska skicka pm till om man vill ifrågasätta beslutet? Eller bara undra varför beslutet fattades?

Det håller jag med om. Trådarna finns ju alltid kvar i ett annat forum eller i papperskorgen så man kan alltid titta på sina egna trådstarter och hitta tråden och då fråga den som har flyttat. Vissa undantag finns dock men då står det i sticky och trådar flyttade från sådana forum så kan man kontakta valfri mod i det forumet.

Jag har nog också ibland missat flyttmeddelandet men det bör vara med.

Kom också på att alla trådar inte flyttas vissa mjukraderas men det är bara allvarliga regelbrott.
Citera
2008-03-25, 17:59
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agentsarcasmo
En ide vore att det skedde automatiskt att ett meddelande som:
skickades direkt om din tråd togs bort.

Visst vore det bra, absolut, och med tiden hoppas vi också få smarta, tekniska lösningar av detta slag, som underlättar modererandet och möjliggör bättre service till er användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan

Precis som Snövit, instämmer jag helt i det du säger och är själv noga med att alltid skriva en sådan förklaring. Självklart skall man som användare kunna se vilken mod. som gjort vad och varför - dels för att kunna ställa frågor och ge synpunkter, dels finns det ju en pedagogisk poäng med förklaringen, dvs. den berörde användaren och även andra kan lära sig något av den.
Citera
2008-03-27, 07:54
Medlem
unikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Testa o läs vad som gäller i MPK.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=490212
Felaktigt startade trådar slängs utan förklaring.

Hur svårt är det att skriva REQ eller lägga till ett frågetecken?
Bör man inte kolla upp vad som gäller innan man startar en tråd?

Aha jag förstår, så om jag startar en tråd som heter Annika Sjöö så fattar du inte att det handlar om Annika Sjöö om det inte står ett frågetecken efter namnet? Grattis
Citera
2008-03-27, 09:49
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Aha jag förstår, så om jag startar en tråd som heter Annika Sjöö så fattar du inte att det handlar om Annika Sjöö om det inte står ett frågetecken efter namnet? Grattis
Och du fattar inte den delen av reglerna som säger att du skall skriva en förklarande rubrik?
Citera
2008-03-27, 14:09
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:

Det framkommer inte om du har bilder eller vill att andra skall leta upp bilder till dig. Hur jävla trög får man bli?
Citera
2008-03-27, 16:40
Medlem
Heinzes avatar
Citat:

Här har du min vän:
http://home.comcast.net/~benbrausen/Funny/Posting.swf

Den kommer hjälpa dig på forumet, det här med stickys kan vara lite jobbigt emellanåt.
Citera
2008-03-27, 17:25
Medlem
Citat:
Debila rubriker retar folk något oerhört framför allt på MPK. Det ska framgå av rubriken om trådskaparen eftersöker eller ämnar att visa 'egna' bilder.
Förstår du inte att folk tror du att har ett koppel egna bilder om du inte sätter frågetecken eller REQ i rubriken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in