Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Väldigt lätt att säga att man har rätt, och att folk ska "leva och låta leva" när man själv orsakar problemet, eller hur?
Om en brandman säger att det inte är ett problem, så förstår jag det.
Om en granne säger att det inte är ett problem, så förstår jag det.
Men du, du har ingenting att säga i situationen, det är i princip samma sak som att en rånare ska säga till offren att "ta det cool" (även om det är absurda nivåskillnader.)
Nej för all del, den liknelsen illustrerar mycket väl graden av brott enligt många i den här tråden.
Alltså. I mitt trapphus är det ingen som har klagat på parkerade barnvagnar. Dessutom är det ganska rymligt här, och flera barnfamiljer. Om någon skulle klaga och samtidigt bete sig som folk, så är det mycket möjligt att vagnen (det brukade vara 2 vagnar, men det ena barnet har växt ifrån barnvagn) skulle ställas nån annan stans.
I en del trapphus är det nog omöjligt att ställa en vagn utan att dörrarna skulle blockeras och det är ju såklart en sak, men i tråden ser jag så många exempel på helt vanligt jävla tröttsamt gnäll. Ge för fan en del personer som behöver det lite extra utrymme. Både rent bokstavligt och bildligt. Jag vet att man generellt inte ska ställa något i trappuppgångarna, men om det skulle stå en rullator där så bjud på det då!
Sånt småaktigt beteende är verkligen inte ett charmigt drag.