Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-08-22, 09:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Väldigt lätt att säga att man har rätt, och att folk ska "leva och låta leva" när man själv orsakar problemet, eller hur?

Om en brandman säger att det inte är ett problem, så förstår jag det.
Om en granne säger att det inte är ett problem, så förstår jag det.
Men du, du har ingenting att säga i situationen, det är i princip samma sak som att en rånare ska säga till offren att "ta det cool" (även om det är absurda nivåskillnader.)

Nej för all del, den liknelsen illustrerar mycket väl graden av brott enligt många i den här tråden.

Alltså. I mitt trapphus är det ingen som har klagat på parkerade barnvagnar. Dessutom är det ganska rymligt här, och flera barnfamiljer. Om någon skulle klaga och samtidigt bete sig som folk, så är det mycket möjligt att vagnen (det brukade vara 2 vagnar, men det ena barnet har växt ifrån barnvagn) skulle ställas nån annan stans.

I en del trapphus är det nog omöjligt att ställa en vagn utan att dörrarna skulle blockeras och det är ju såklart en sak, men i tråden ser jag så många exempel på helt vanligt jävla tröttsamt gnäll. Ge för fan en del personer som behöver det lite extra utrymme. Både rent bokstavligt och bildligt. Jag vet att man generellt inte ska ställa något i trappuppgångarna, men om det skulle stå en rullator där så bjud på det då!

Sånt småaktigt beteende är verkligen inte ett charmigt drag.
Citera
2008-08-22, 10:12
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej, det skulle jag förmodligen inte. Förhoppningsvis skulle vi kunna ha en diskussion om det. Med lite vilja skulle vi kanske komma fram till något som båda kunde godta. Men som jag sagt tidigare i denna tråd så har det inte uppstått några konflikter i vår trappuppgång.
Och vad skulle denna hypotetiska kompromiss utmynna i? Att du får ha barnvagnen i trapphuset udda veckor?
Citera
2008-08-22, 10:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Och vad skulle denna hypotetiska kompromiss utmynna i? Att du får ha barnvagnen i trapphuset udda veckor?

Ja inte vet jag. Det ger sig väl.
Citera
2008-08-22, 10:25
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ja inte vet jag. Det ger sig väl.
Det är en binär fråga. Antingen står vagnen där, eller så gör den inte det.
Citera
2008-08-22, 10:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Det är en binär fråga. Antingen står vagnen där, eller så gör den inte det.

Vet inte riktigt vad jag ska svara. Vi skulle väl förhoppningsvis komma fram till något.
Citera
2008-08-22, 10:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Vet inte riktigt vad jag ska svara. Vi skulle väl förhoppningsvis komma fram till något.
Men det låter på dig som att ställa den i din egen hall aldrig kan bli ett alternativ oavsett vilken olägenhet den skulle skapa ute i trappen.
Citera
2008-08-22, 11:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Men det låter på dig som att ställa den i din egen hall aldrig kan bli ett alternativ oavsett vilken olägenhet den skulle skapa ute i trappen.

Det skulle innebära vissa - ganska stora - besvär i framkomligheten i hallen. Mycket värre än hur det är ute i trapphuset nu. Men detta är ju hypotetiskt. Ingen har klagat än så länge, så än så länge kör jag på som om det regnar.
Citera
2008-08-22, 12:54
Bannlyst
Så typiskt svenskt att göra en så stor jävla sak av en struntsak som barnvagsnparkering. Fy fan. Vet inte vad man ska dra för slutsats. Att ni är bortskämda feta västerlänningar som inte vet vad riktiga problem är längre eller att ni inte har något liv och försöker skaffa er ett genom att bli ett problem för andra människor. Tragiskt.
Citera
2008-08-22, 13:01
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av December
Så typiskt svenskt att göra en så stor jävla sak av en struntsak som barnvagsnparkering. Fy fan. Vet inte vad man ska dra för slutsats. Att ni är bortskämda feta västerlänningar som inte vet vad riktiga problem är längre eller att ni inte har något liv och försöker skaffa er ett genom att bli ett problem för andra människor. Tragiskt.

Och jag antar att du skulle vara överlycklig om du var i trådstartarens position?
Citera
2008-08-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av December
Ja. Vi borde ta lärdom av Balkans folk, deras känsla av försoning och respekt för sina medmänniskor.
Citera
2008-08-22, 14:54
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Ja. Vi borde ta lärdom av Balkans folk, deras känsla av försoning och respekt för sina medmänniskor.
Vill du starta en tråd om vem som invaderade vem och hur kul det var att vara en jugge på 90-talet kan du ta det någon annanstans.
Citera
2009-03-26, 06:30
Medlem
calina85s avatar
sorry för bumpen men jag börjar lacka ur på mina grannar som envisas att ha sin j*vla barnvagn i trapphuset framför porten nästan exakt..jag har flyttat den till deras sida och trappa( nu har jag 2 dm att komma förbi vagnen och då nuddar jag den ändå), jag har även ställt den utanför porten men tyvärr var det nån i trapphuset som tog in den när de såg den men tyvärr inte äckelfamiljen som skulle se det....

Fan jag e så irriterad,tänkte ringa hyresvärden o fråga om barnvagnar får stå i trapphuset..men vad gör jag sen då?? Detta har pågått varje dag i flera månader.

Fotnot är att ungjävlarna heter Isabella, Engla och Tindra *Typ*..j*vla WT familj som inte tar nån som helst hänsyn till sina grannar

Ja jag är bitter då ungjävlarna väckt mig ett halvår på raken när de skrikit som bortskämda slyngel i trapphuset o mamman inte gjort ett skit(det e lyhört här) samt att jag slagit i barnvagnen ex antal ggr o fått blåmärken....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in