2008-03-22, 11:40
Medlem
Ibland när jag drömmer, så är jag kanske på en väldigt udda plats (som ofta i drömmar) Ändå får jag en känsla i mig som säger "Här har jag vart förut, detta ställe känner jag igen." Vad beror det på? Är det så att man drömt om det stället förut och sen glömt det eller vad tror ni?
Citera
2008-03-22, 11:43
Medlem
VampyyRs avatar
Jag kan inget om drömmar men jag har tänkt på detta innan :P

Jag tror att drömmar endast utspelar sig på platser du har sett kanske på tv eller besökt själv och sen blandar ihop sig för att bli annorlunda platser i drömmarna. För man kan ju inte se saker man aldrig ha sett?

Så jag tror att du har sett platserna på riktigt eller på tv eller dylikt och det är därför du känner igen dem
Citera
2008-03-22, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VampyyR
För man kan ju inte se saker man aldrig ha sett?
)
jo. Fantasi kallas det.
Citera
2008-03-22, 12:44
Medlem
VampyyRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
jo. Fantasi kallas det.

Jo men fantasin måste väll grunda på något med?
Ett monster kan ju vara två olka djur som man sett som man slår ihop och såvidare.

Men som sagt jag kan inget om det och om du vill att det är så ,så är det väl så.
Citera
2008-03-22, 14:17
Medlem
Phanthans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampyyR
Jo men fantasin måste väll grunda på något med?
Ett monster kan ju vara två olka djur som man sett som man slår ihop och såvidare.

Men som sagt jag kan inget om det och om du vill att det är så ,så är det väl så.
Mja, inte riktigt så enkelt, men ungefär. Du kan tänka fram vad som helst nu medvetet, så varför skulle du inte kunna det undermedvetet? Sen så försöker drömmar symbolisera våra liv i objekt och händelser osv.
Citera
2008-03-22, 17:57
Medlem
Krafses avatar
För nästan ett halvår sen åkte jag & farsan till ett ställe och hämtade en mc, och på vägen dit upptäckte jag att jag varit på EXAKT den platsen innan! Jag hade drömt om denna gatan tidigare, och när jag kom dit i verkligheten var det identiskt med drömmen, lika skitigt och smutsigt på vägen också. (det var precis som om drömmen repeterade sig fast IRL) Och barnen var ute och lekte, varenda detalj stämde.
Jag är relativt dödssäker på att jag inte varit där tidigare, och även om jag hade det så förklarar det inte känslan och att jag kände igen precis allt. Sen vet jag att jag drömde om just denna platsen lite tidigare också, så det var inte deja vú eller liknande. Och hade jag varit där tidigare så hade jag antagligen bara kännt igen stället och ryckt på axlarna. Det var liksom inget speciellt med platsen, det var bara samma plats som jag drömt om tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in