2008-03-17, 11:33
Medlem
Hans Mosers avatar
"Världskänd" i forntiden

Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Lirat med ABBA = världskänd. Kanske.

Jo visst, världskänd... Tjena! I forntiden då? Kanske hade varit nåt för Dag Stålsjö och Werner Lindblom. Ungefär lika känd som tjejen som körade bakom Körberg i schlagerfestivalen.
Eller den pomösa G*ran R*nfeldt, (som inte försitter ett tillfälle att för sin omgivning skryta med att han spelat piano för Agneta Fältskog eller att han en gång vann Prag Open i golf (innan järnridån föll ). Obs! Inga påstådda liknelser gällande karaktärsdragen mellan dessa två.) Förresten, ngn som vet vad den "världskände" R*nfeldt hittat på sedan 80-talet?
Citera
2008-03-17, 11:37
Medlem
Tror jag har en hel del plattor Ola medverkar på faktiskt. Han spelade väl på Jayson Lindhs 70-talsplator bl a.
Citera
2008-03-17, 11:39
Medlem
Månsans avatar
en legend

Ola Brunkert är en legend. I alla fall för oss som är lite äldre.
Han ansågs vara outstanding som trummis i Sverige på 70-talet.
När man fantiserade ihop sin drömsammansättning på ett svenskt rockband var alltid Brunkert given som batterist.
Citera
2008-03-17, 11:41
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Moser
Jo visst, världskänd... Tjena! I forntiden då? Kanske hade varit nåt för Dag Stålsjö och Werner Lindblom. Ungefär lika känd som tjejen som körade bakom Körberg i schlagerfestivalen.
Eller den pomösa G*ran R*nfeldt, (som inte försitter ett tillfälle att för sin omgivning skryta med att han spelat piano för Agneta Fältskog eller att han en gång vann Prag Open i golf (innan järnridån föll ). Obs! Inga påstådda liknelser gällande karaktärsdragen mellan dessa två.) Förresten, ngn som vet vad den "världskände" R*nfeldt hittat på sedan 80-talet?
Ett inlägg som osar av okunnighet.
Citera
2008-03-17, 11:43
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ola Brunkert är en legend. I alla fall för oss som är lite äldre.
Han ansågs vara outstanding som trummis i Sverige på 70-talet.
När man fantiserade ihop sin drömsammansättning på ett svenskt rockband var alltid Brunkert given som batterist.
Japp!
Citera
2008-03-17, 11:47
Medlem
Bengrots avatar
Ola Brunkert var en grymt duktig trummis.
Citera
2008-03-17, 11:48
Medlem
Parths avatar
Nej, det måste finnas lite sans och nyans i diskussionen, han är inte världskänd. Hur vet man om en person är världskänd? Jo, folk runt om i världen känner till personen, svårare än så är det inte. Slumpa ut 1000 personer på jordklotet och fråga om Brunkert, det skulle nog mycket tur till för att en enda av dem skulle hört talas om honom. Men det var ju bara AB, kanske inte så mycket att hetsa upp sig över.
Citera
2008-03-17, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Moser

Även om du tydligen inte vet vem Ola Brunkert var, är det tillräckligt många musikintresserade som vet det. Och att flera än jag upskattar hans insatser är ju helt klart, det framgår ju av den här tråden...
Citera
2008-03-17, 11:54
Medlem
Han var inte med i senaste Idol, han gick inte i senaste Prideparaden och han brukar inte svassa runt i ballerinadräkt på Stureplans herrtoaletter - alltså är han inte känd av d a g e n s media.
Det förtar dock inte hans insatser, vilket flera inlägg här så träffande framhållit.
Citera
2008-03-17, 11:55
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parth
Nej, det måste finnas lite sans och nyans i diskussionen, han är inte världskänd. Hur vet man om en person är världskänd? Jo, folk runt om i världen känner till personen, svårare än så är det inte. Slumpa ut 1000 personer på jordklotet och fråga om Brunkert, det skulle nog mycket tur till för att en enda av dem skulle hört talas om honom. Men det var ju bara AB, kanske inte så mycket att hetsa upp sig över.
Ok då, men lägg till ett "...i musikerkretsar..." då så kanske vi kan slippa denna sidodebatt? Ja, eller låt oss gubbar leva i våran dåtid.
Citera
2008-03-17, 12:00
Medlem
Parths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Ok då, men lägg till ett "...i musikerkretsar..." då så kanske vi kan slippa denna sidodebatt? Ja, eller låt oss gubbar leva i våran dåtid.

Nej, jag har mycket svårt att tro att det skulle göra någon skillnad. Lägg till SVENSKA musikerkretsar, då låter jag mig bevekas. Men som sagt, bara AB som tar i lite som vanligt. Han var alldeles säkert en fenomenal trummis.
Citera
2008-03-17, 12:03
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parth
Nej, jag har mycket svårt att tro att det skulle göra någon skillnad. Lägg till SVENSKA musikerkretsar, då låter jag mig bevekas. Men som sagt, bara AB som tar i lite som vanligt. Han var alldeles säkert en fenomenal trummis.
Det är ju en tolkningsfråga för om man har turnérat med ABBA så skulle man ju kunna klassas som världskänd tycker jag och detsamma med Janne Schaffer faktiskt men sen att det är ett tag sedan är ju en annan sak. Han har ju inte kompat Westlife direkt men är nog så pass känd som en trummis kan bli skulle jag vilja säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in