Det är andra gången mitt password i Flashback av någon mystisk anledning byts. Det sjuka är att i alla fall den sista gången så har ingen loggat in sedan jag sist loggade ut. Inte heller är något annat bytt/hackat på samma mailaddress förutom just det här accountet. Dessutom har jag sedan sista hacket alltid använt copy+paste.
Nu börjar man ju bli orolig. Det här ska vara anonymitetens högborg.
Här ska meningsmotståndare kunna diskutera fritt utan att bli arga på varandra eller försöka skada varandra. Då kontot inte har loggats in på och då emailen inte är hackad så förstår jag inte hur det här har kunnat ske förutom om en moderator, alternativt admin har möjligheten till att se folks passwords och ändra dem.
Detta skulle verkligen vara ett hot mot integriteten av användarna då vissa idioter tyvärr kan ha samma password här som de har för sin e-mail till exempel. Jag lovprisar den heliga kakan att jag inte är en av dem.
Men oavsett vilket så är det ganska kränkande att koden ändrats två gånger nu.
Har någon en aning om hur detta kunnat ske? Jag är absolut säker på att jag inte "glömt" koden. Detta speciellt vid den mest nyliga incidenten då jag alltid kör copy+paste.
Tack på förhand.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2008-03-12 kl. 20:04.
Jag har c&p på några sidor och ibland råkar man kopiera med ett tomrum(space) då blir det ju fel och man förstår ingenting, antagligen inget värre än det.
Personligen tror jag inte det är någon större risk för att ett konto hackas här, och OM det nu skulle ske så vore antagligen den som hackade ett konto så pass listig att h*n samtidigt passade på att byta ut både epost-adress och lösenord i "Kontrollpanelen".
Kan det vara så att det är cookies som ställer till bekymmer för dig? Jag använder Firefox, och har haft problem med auto-login på andra sidor. Även om man skrev in rätt lösenord så gick det ändå inte att logga in. Till slut upptäckte jag att det var cookie-inställningarna i webbläsaren som hade knasat till det.
Jag skulle gissa på att det är SBS. Admin eller tekniker sitter inte och byter lösenord på random konton, jag vet inte ens vad de kan göra moderatorer kan det inte.
Men om någon bytt lösenord så hade du ju knappast kunnat logga in, eller hur? Däremot låter det på din beskrivning som att någon begärt en återställning till din mailadress, och det krävs ju inte direkt någon "hackning" för det...
Mig veterligen så har något konto på Flashback aldrig "hackats". Inte heller kan mods eller admins se lösenordet. Det ligger dessutom hashat i databasen så inte ens teknikerna kan se det. Ingen kan se ditt lösenord här med andra ord.