2008-03-10, 11:30
Medlem
På torsdag ska jag ska på anställnigsintervju för första gången på 15 år och det är helt klart nervöst.
Vad kan man vänta sig för frågor, om man bortser från rent arbetsplatsrelaterade?
Förmodligen kommer den klassiska "nämn 3 bra respektive dåliga egenskaper" att ställas.

Jag har kollat upp firman på nätet och försökt skaffa information så man kan själv ställa vettiga frågor. Tyvärr är det en stor internationell koncern och sverigedelen är begränsad och därmed informationen om den.

Det är på en inköpsavdelning så det får bli en enkel klassisk skjorta med jeans.

Löneförhandling tas väl på nästa möte man har med arbetsgivaren?
Citera
2008-03-10, 11:59
Medlem
Fråga vafan han menar med 3 bra/dåliga saker med dig själv, eller om han kanske har brist på intevjusfrågor.
klassisk fråga som är till för att dryga ut på samtalet bara.
Eller varför inte frågan, vad gör du om 5-10 år?
Hur fan ska jag veta det.
Ordet lön ska du inte nämna, börja med att få jobbet, och ta det du får och va tyst. Annars blir det bara -aha snål jevel som kommer och lön är det första han ska ha.
Blivit alltför mycket terroriserad med dessa meningslösa frågor..
Var dig själv och va lugn så går det bra.
Citera
2008-03-10, 12:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skycaptain
Det är på en inköpsavdelning så det får bli en enkel klassisk skjorta med jeans.

Även om det är en inköpsavdelning så säger kläderna väldigt mycket om du verkligen vill ha jobbet. Skulle rekommendera att du kör skjorta med kostym. Alternativt skippa kavajen, men kör kostymbyxor och skjorta. Slips kanske kan vara att ta i, men kör inte jeans.
Citera
2008-03-10, 12:05
Medlem
mickokicks avatar
Var så ambitiös som möjligt.
Välj kläderna efter arbetsuppgifterna helt enkelt, försök inte att spela ut chefen.
Visa dig helt enkelt jävligt grym och att du knappt behöver någon upplärning/uppfräschning.
En vältalig man får vilket jobb som helst (inom normala gränser så att säga )
Citera
2008-03-10, 12:09
Medlem
Bluesmokes avatar
Citat:
På torsdag ska jag ska på anställnigsintervju för första gången på 15 år och det är helt klart nervöst.
Vad kan man vänta sig för frågor, om man bortser från rent arbetsplatsrelaterade?
Förmodligen kommer den klassiska "nämn 3 bra respektive dåliga egenskaper" att ställas.

Jag har kollat upp firman på nätet och försökt skaffa information så man kan själv ställa vettiga frågor. Tyvärr är det en stor internationell koncern och sverigedelen är begränsad och därmed informationen om den.

Var beredd på frågor som rör din syn på förhållande anställd/chef, vad som gör dig förbannad (om du kan skilja mellan kritik på ditt arbete och mot dig personligen), hur du vill att dina kollegor ska vara, vad du har för framtidsplaner, varför du tycker att de ska anställa dig, vad du är intresserad av...osv.

Fundera också över dina löneanspråk. De kan mycket väl överrumpla dig med sånt, tro mig.
Citera
2008-03-12, 22:05
Medlem
vi får väl se imorgon hur det går

det blir iaf inte kavaj å sånt. lite insideinfo har sagt mig att det är inte så strikt på den firman.
Citera
2009-04-27, 23:14
Medlem
Apanalol001s avatar
Snabb hjälp

Ska på två intervjuer imorgon.
En fågel viskade i mitt öra ett en av frågorna lyder.

-Nämn någon händelse och situation på din förra arbetsplats och hur du hanterade den.

Kommer fan inte på något bra svar just nu.
Sprang runt och plockade en massa grejer på lagret, körde lite truck osv på min förra arbetsplats.
Citera
2009-04-28, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001
Ska på två intervjuer imorgon.
En fågel viskade i mitt öra ett en av frågorna lyder.

-Nämn någon händelse och situation på din förra arbetsplats och hur du hanterade den.

Kommer fan inte på något bra svar just nu.
Sprang runt och plockade en massa grejer på lagret, körde lite truck osv på min förra arbetsplats.

Nämn hur du heroiskt räddade din kollega från att bli påkörd utav en truck när han låg och sov.
Citera
2009-04-28, 11:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

2 bra saker kan du nämna iaf
1. Har en FB kuk
2. Tar allt i 2:an

OnT. Det går säkert bra serru, var lugn och trygg bara och är det en tjej så är jobbet ditt för det ända som krävs då är charm. Kommer inte på något jobb jag misslyckats vid intervju då det varit en tjej men annars 2 ggr då det varit en man(fy fan vad lamnt det var)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in