2008-03-09, 20:46
Medlem
timpanis avatar
Jag har förstått att skjortan håller sig slät längre om man sprayar den med stärkelse innan man stryker den. Gör det stor skillnad? Och var köper man det? Min livsmedelsbutik hade det inte.
Citera
2008-03-09, 20:55
Medlem
Detta undrar jag med, framför allt var man kan få tag i stärkelsespray. Avböjer vänligen tips om potatismjöl tack

Har ett par pikétröjor vars kragar blir helt hopplösa efter tvätt, trots att jag strykt dem. Rullar sig och så..
Citera
2008-03-10, 09:40
Medlem
Giggis avatar
Det finns stärkelsespray i de flesta välsorterade livsmedelsbutiker, det är bara att leta vidare.

Om det är en mörk skjorta är det bra att strycka den på avigsidan då vissa spray kan lämna fläckar eller göra tyget lite flammigt.
Citera
2008-03-10, 15:59
Medlem
NSXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jag har förstått att skjortan håller sig slät längre om man sprayar den med stärkelse innan man stryker den. Gör det stor skillnad? Och var köper man det? Min livsmedelsbutik hade det inte.

har inte hört talas om det, förklara!
Citera
2008-03-10, 17:25
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttentionHorse
Har ett par pikétröjor vars kragar blir helt hopplösa efter tvätt, trots att jag strykt dem. Rullar sig och så..

Stryk dem bara ordentligt, behövs ingen stärkelse. Upprepa behandlingen efter varje tvätt.
Citera
2008-03-10, 19:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSX
har inte hört talas om det, förklara!

Se den femte filmen:

http://www.expertvillage.com/video-series/2553_iron-shirt.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera