2008-03-09, 13:07
Medlem
Mitanders avatar
Jag befinner mig just nu i ett stadium då jag tänker på att elda upp datorn. Jag och två kompisar har precis kommit igång att spela en shooter på nätet. Så dagen efter så tänkte jag rensa upp datorn på skräpfiler med Uniblue PowerSuit. Självklart så lyckas fanskapet rensat bort något jävligt vitalt från drivrutinerna för grafikkortet. Så jag fixar nya drivrutiner. Funkar inte. Jag fixar nya drivrutiner för ljudkortet. Funkar inte det heller. Varenda gång jag faktiskt hittar något att bli entusiastisk över på datorn så går något sönder. Vad fan är det som är fel? och vad är det egentligen för jävla program som rensar bort skit som är grundförutsättningar för att datorn ska fungera felfritt? "Total protection made easy" my ass....
Citera
2008-03-09, 13:14
Medlem
Lappskojss avatar
Vad får du för felmedelande när du försöker starta upp ett /random spel ?
Eller vad händer när du försöker
Citera
2008-03-09, 13:15
Medlem
Ja, sådana här saker har jag också stört mig på. Spybot tog för mig bort viktiga saker för att kunna använda MSN, WMP och winamp.

Du har inte fått upp några felmeddelanden (/felkoder) eller googlat efter det programmet och sett om folk haft liknande problem och rett ut det?
Citera
2008-03-09, 13:18
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappskojs
Vad får du för felmedelande när du försöker starta upp ett /random spel ?
Eller vad händer när du försöker
Spelet startar och allt men det hackar så in i helvete. Inga felmeddelanden alls. Men jag försökte köra FEAR så kraschade hela skiten det blinkade blått en sekund, såg ut som dos men texten var som tunnare och sen startade datorn om. Jag drog t.o.m ner Vietcong på 640x480 och det hackade ändå.
Citera
2008-03-09, 13:31
Medlem
Forzos avatar
Det låter ju verkligen som att det är drivrutinsfel så skaffa driver sweeper och rensa bort alla rester av dina gamla drivrutiner innan du installerar nya. Prova även att installera om DirectX.
Citera
2008-03-09, 13:38
Medlem
pluten86s avatar
Gör inte Powersuit en backup innan man rensar?
Citera
2008-03-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
Jag befinner mig just nu i ett stadium då jag tänker på att elda upp datorn. Jag och två kompisar har precis kommit igång att spela en shooter på nätet. Så dagen efter så tänkte jag rensa upp datorn på skräpfiler med Uniblue PowerSuit. Självklart så lyckas fanskapet rensat bort något jävligt vitalt från drivrutinerna för grafikkortet. Så jag fixar nya drivrutiner. Funkar inte. Jag fixar nya drivrutiner för ljudkortet. Funkar inte det heller. Varenda gång jag faktiskt hittar något att bli entusiastisk över på datorn så går något sönder. Vad fan är det som är fel? och vad är det egentligen för jävla program som rensar bort skit som är grundförutsättningar för att datorn ska fungera felfritt? "Total protection made easy" my ass....

Du får ju skriva vad du har har för hårdvara och operativ annars är det ju inte lätt att hjälpa dig
Citera
2008-03-09, 14:01
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluten86
Gör inte Powersuit en backup innan man rensar?
Jag har återställt dem. Hjälpte inte.
Citera
2008-03-09, 14:01
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosse
Du får ju skriva vad du har har för hårdvara och operativ annars är det ju inte lätt att hjälpa dig
Windows XP
GeForce 4 TI 4600
Creative Soundblaster Audigy (modellen vet jag inte)
Citera
2008-03-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
Windows XP
GeForce 4 TI 4600
Creative Soundblaster Audigy (modellen vet jag inte)

93.71 WHQL

Är det den drivrutinen du har?

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html

Grafikkortet stryker ju vid sys req minimum kan vara därför i alla fall med fear som ochså kräver 512 mb ram
Senast redigerad av hosse 2008-03-09 kl. 14:17.
Citera
2008-03-09, 14:22
Medlem
X_surfers avatar
Har du testat att göra en systemåterställning TS?
moderkortsdrivrutinenen kanske behöver installeras om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in