Citat:
Ursprungligen postat av Slash4
om det inte finns någon kontakt till pwr_fan så är det inbyggt i nätaggregatet. Vet inte riktigt varför de gjorde så på vissa aggregat, alltså att de lät moderkortet starta igång fläkten till aggregatet.
Om du vill vara säker kan du ju kolla ifall fläkten går igång eller inte. Förmodligen skulle väl datorn krascha oftare på grund av överhettning, men i alla fall.
Något som jag däremot reagerade på var 250w. I mina öron låter det lite litet. Men det beror ju på vad du/han har i lådan.
då jag kopplade in nätaggregatet och såg att det inte fanns någon "pwr_fan"-kontakt så testade jag nervöst, och hade lådan öppen för att se vad som gick igång och inte - varpå allting snurrade, så såsett funkar det.
ja, överhettningen har slagit mig också, men tempen är "normal" och datorn står på i flera dagar utan att nånting verkar ta stryk (peppar peppar).
250w är ju lite lite ja, men det enda som är ikopplad är EN hårddisk samt min 500gb extern som för övrigt har egen strömkälla. resten är bara tangentbord, mus, skärm, ljud, svideo samt nätverkskabel. och strömkabel givetvis.
så jag tycker ändå att den bör kunna dra det lilla som ändå finns?