2008-03-07, 18:10
Bannlyst
Inatt/idag hade jag nog den mest sjuka dröm jag någonsin varit med om. Tog en zopiklon för att kunna somna ordentligt så den ökade nog det hela. I stort började drömmen med att jag gick upp och gjorde min vanliga morgonrutin. Sedan plötsligt står jag i en lång tunnel och skjuter ner en massa människor helt slumpmässigt. Därefter sitter jag plötsligt i ett fängelse, och jag kommer ihåg att drömmen sträckte sig över flera dagar i fängelset och jag fick genomlida fängelserutinen, sitta i cellen osv.

Sedan blir jag plötsligt medveten om att jag sover, och nyper mig själv på armen i cellen och upptäcker att det gör ont. Får panik och bestämmer mig för att jag inte drömmer, så jag måste rymma från fängelset!

Kommer inte ihåg hur jag rymde men det nästa jag kommer ihåg är att jag står utanför fängelset. "Bra, nu måste jag införskaffa" pengar tänker jag i drömmen och går in i en kiosk och massakrerar butiksinnehavaren och hans familj. Tar pengarna och sticker. Min tanke var att hoppa på öresundståget till Köpenhamn men jag upptäcker att polisen söker igenom tågen, så jag gömmer mig i en källare. Till slut kommer min bror och pratar med mig och får mig att överlämna mig själv till polisen.

Vaknar i ren panik. Bland det mest obehagliga jag varit med om. Det värsta var att jag kunde sluta mig till att drömmen inte var en dröm.
Citera
2008-03-09, 23:39
Medlem
Holibananas avatar
Woah, fan vad läskigt. Mardrömmar är förjävliga men när man vaknar så blir man lättat över att det bara var en dröm.

Drömmar är inte alltid så snälla mot mig, jag har varit nära att dö (Sladden dras ut i sista sekunden) många gånger.
Citera
2008-03-10, 12:24
Medlem
Zyraks avatar
Fascinerande hur drömmar kan förmedla sådana starka känslor. Var ett tag sen man hade en riktig jävla mardröm och det där verkade hemskt med tanke på att drömmen "höll på i flera dagar".
Citera
2008-03-14, 08:35
Medlem
Phanthans avatar
Det låter väldigt obehagligt, i och med att du kände att du inte kunde ta dig ut drömmen, trots ditt medvetande om den. Det där med drömmar och uppfattad tid är väldigt intressant, att det kan kännas som om det har gått dagar, men ändå har man bara drömt i ca. 2 minuter.

Själv har jag upplevt en riktligt fruktansvärd skänsla då jag drömt, detta har hänt två gånger. Det är en känsla av ren skär rädsla, det starkaste räslan jag någonsin varit med om, också bland det värsta jag varit med om. Då inkluderar jag medvetet tillstånd.

Det är intressant, men samtidigt otroligt skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in