Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-02, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Ctrl + Scroll = Inzoomning

Upptäckte det i förrgår, rätt häftigt
Citera
2008-06-02, 12:55
Medlem
abelbakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Ctrl + Scroll = Inzoomning

Världens mest underskattade funktion. Helt underbar i min mening.
Citera
2008-06-02, 16:57
Citat:
Ursprungligen postat av abelbaker
Världens mest underskattade funktion. Helt underbar i min mening.

Instämmer, använder den dagligen när man ska titta på bilder och fippla med detaljarbete..
Citera
2008-06-02, 22:01
Medlem
abelbakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Instämmer, använder den dagligen när man ska titta på bilder och fippla med detaljarbete..

Exakt. Spot on!

Ett annat litet tips om man snabbt vill göra alla "spaces" till ett (slå ihop alla), så kan man gå in i spaces och trycka Äpple + C. Detta gäller då dem som kör Leopard.
Citera
2008-06-02, 22:36
Medlem
Distads avatar
Alt + scroll i Firefox = gå bakåt/gå framåt. Smidigt om man inte har snabbknappar på musen för detta...
Citera
2008-06-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abelbaker
Exakt. Spot on!

Ett annat litet tips om man snabbt vill göra alla "spaces" till ett (slå ihop alla), så kan man gå in i spaces och trycka Äpple + C. Detta gäller då dem som kör Leopard.

Funkar även utan Äpple.

Någon som vet om man kan gå framåt/bakåt i Firefox på samma smidiga sätt som i Safari med trefingersvepet? Kanske finns som plugin eller liknande..
Citera
2008-06-03, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cube
Funkar även utan Äpple.

Någon som vet om man kan gå framåt/bakåt i Firefox på samma smidiga sätt som i Safari med trefingersvepet? Kanske finns som plugin eller liknande..
trefingersvep i safari?! Do tell.
Citera
2008-06-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
trefingersvep i safari?! Do tell.

På den nya MBPn (är ny på mac, men jag tror inte det fanns i äldre modeller) har musplattan multitouch, så man kan bläddra i dokument genom att svepa med tre fingrar, och även gå framåt/bakåt i Safara på liknande sätt. Men jag har inte lyckats göra detsamma i firefox och det stör mig..
Citera
2008-06-04, 00:10
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Lite offtopic:

Häromdagen tryckte jag på massa random knappar av någon anledning, och helt plötsligt sattes en underlig funktion igång. Det var som en funktion för blinda, som sa allt jag tryckte på, "internet text window" osv.

Vet inte om ni frstår, men det var någon shift/ctrl/cmd kombination jag råkade komma åt. Det var väldigt irriterande men undrar fortfarande hur man sätter igång det...

Herregud vad jobbigt!! Råkade ut för samma sak när macen var ny!! och man inte kunde så mkt.. fan så jobbigt det var.. tänkte ringa supporten o bara skrika!
Citera
2008-11-19, 00:04
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Safari kan inte stava till dyslexi, how ironic?
Citera
2008-11-19, 00:17
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Håll inne Alt + Shift samtidigt som du ökar/sänker volymen så ändras den i fjärdedelar istället för hela rutor.

Håll inne enbart shift vid volymändring så hörs inte "ploppandet".

Tack för alt+shift-tipset vid ljudvolymändring. Något jag tyckt varit konstigt, att det ej skulle gå att höja och sänka mer steglöst utan att använda sig av volymkontrollen från fältet längst upp till höger.

Går ju att stänga av ploppljudet också, mycket skönare tycker jag. Ni hittar det enkelt under Systeminställningar. Har man det avstängt och håller in Shift när man ändrar ljudvolym så hör man istället ploppljudet.
Citera
2008-11-25, 14:43
Medlem
weakhearts avatar
hittade en plugin till photo booth som var schysst! Obamafy..
Han har tydligen gjort nån affisch, och nu kan du göra din egen!
finns på macfeber!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in