Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-03-07, 14:49
Medlem
Boffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
haha efter några dagar?! jag hade inte den blekaste så gick in i aktivitetshanteraren och stängde av det som lät bäst.
Mutade ljudet så jag inte hörde det, men hade inte en aning om vad jag hade gjort så jag visste inte hur jag skulle lösa det
Citera
2008-03-07, 15:18
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boffen
Mutade ljudet så jag inte hörde det ...
Hur mycket fick du ge?
Citera
2008-03-07, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system
Hur mycket fick du ge?
Hohoh ska vi förstöra denna tråd med meninglös svammel, du förstod mycket väl vad han menade
Citera
2008-03-07, 15:59
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Håll inne Alt + Shift samtidigt som du ökar/sänker volymen så ändras den i fjärdedelar istället för hela rutor.
Något jag missat helt, tack ska du ha.
Citera
2008-03-07, 19:47
Medlem
AdamJ5s avatar
Denna tråd är nu bland mina bokmärken.
Citera
2008-03-07, 23:35
Medlem
Kivans avatar
Det här kanske är värdelöst för er och allmänbildning, men Cmd-klick på titeln i ett finderfönster visar katalogträdet.
Citera
2008-03-08, 00:22
Medlem
akksel2s avatar
Fan va bra tips asså! kommer säkert inte komma ihåg alla men endå! mermermer!
Citera
2008-03-08, 14:04
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Det här kanske är värdelöst för er och allmänbildning, men Cmd-klick på titeln i ett finderfönster visar katalogträdet.
Den använder jag väldigt ofta i mitt arbete. Superbra funktion som du gjorde rätt i att påminna om.

Alt + <valfri F-tangent> öppnar Systeminställningar om F-tangenten i sig själv har en sådan funktion.
Citera
2008-03-08, 14:33
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Håll inne shift medan du trycker på någon exposé-tangent så sker animationen i slow-mo!

Det fungerar med minimeringen av fönster också (den gula bubblan i vänster hörn).

Starta terminalen och skriv in
Citat:
Killall Dock
utan att trycka enter. Minimera t.ex. ett webläsarfönster i slow motion (med shift-knappen) och tryck enter i terminalen. Mycket nöje
http://img371.imageshack.us/img371/6859/bild2cb3.jpg

Fönstret fungerar fortfarande, men är deformerat.

det roligaste emacs-programmet är för övrigt det som kommer fram om man skriver doctor.
Citera
2008-05-08, 21:16
Medlem
Kivans avatar
En funktion som hypats för Leopard är så kallade "stacks", dvs. tillgång till filer från docken. Samma funktion finns redan i Tiger om du drar en katalog till docken. Högerklickar du på katalogen ser du alla filer och kan också navigera genom filsystemet. Navigerar du på det här sättet ser du också dolda filer som annars göms för dig i Finder. Smarta mappar går av någon anledning inte att dra till docken.

För den som ofta för över filer mellan telefonen och datorn rekommenderas att låta Bluetooth filöverföring sitta permanent i docken så att det bara är att dra filen till ikonen när den ska föras över.

För den som kör VMware rekommenderas att du letar reda på filen för din/dina virtuella maskin/er och lagar en genväg på docken eller skrivbordet till den. Då kan du starta den virtuella maskinen direkt istället för att först öppna VMware och sedan köra den virtuella maskinen.
Citera
2008-05-08, 23:39
Medlem
I finder tryck cmd+shift+delete för att rensa papperskorgen.
Citera
2008-05-09, 12:30
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
En funktion som hypats för Leopard är så kallade "stacks", dvs. tillgång till filer från docken. Samma funktion finns redan i Tiger om du drar en katalog till docken. Högerklickar du på katalogen ser du alla filer och kan också navigera genom filsystemet. Navigerar du på det här sättet ser du också dolda filer som annars göms för dig i Finder. Smarta mappar går av någon anledning inte att dra till docken.

För den som ofta för över filer mellan telefonen och datorn rekommenderas att låta Bluetooth filöverföring sitta permanent i docken så att det bara är att dra filen till ikonen när den ska föras över.

För den som kör VMware rekommenderas att du letar reda på filen för din/dina virtuella maskin/er och lagar en genväg på docken eller skrivbordet till den. Då kan du starta den virtuella maskinen direkt istället för att först öppna VMware och sedan köra den virtuella maskinen.

Tack för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in