2008-03-01, 16:53
Medlem
Miljonären.s avatar
Får som sagt ingen bild när jag kopplar in min dator till min tv, får bara en bild när jag startar upp datorn men just när han ska koppla till windows så står det " ej tillgängligt läge". Men när jag kör felsäkert läge så får jag en bild när han är i windows...Väldigt tacksam för svar.
Citera
2008-03-01, 16:58
Medlem
Flytande_argots avatar
Du lär posta mer information. Vilket grafikkort kör du, vilken windowsversion och lite annat smått och gott som du tror kan hjälpa oss förstå ditt problem lite bättre.
Citera
2008-03-01, 17:04
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Du lär posta mer information. Vilket grafikkort kör du, vilken windowsversion och lite annat smått och gott som du tror kan hjälpa oss förstå ditt problem lite bättre.

grafikkortet heter Geforce 7500Le, har windows Vista. Tv:n är en samsung 40" LCD...
Citera
2008-03-01, 17:29
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag vet inte exakt hur det ser ut i Vista (kör XP själv), men om du högerklickar på skrivbordet och väljer "egenskaper" och sedan tar upp fliken "inställningar" så har du väl två skärmar på en bild där, en som det står 1 på och en som det står 2 på. Klicka på identifiera så dyker det upp en siffra på din skärm så vet du att den andra är TV:n.

Markera den skärmen genom att klicka på den och prova att dra ned upplösningen till något som din TV klarar av.

P.s, med reservation för att det ser ut så här alls på Vista. Men du kan ju pröva.
Citera
2008-03-01, 17:57
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag vet inte exakt hur det ser ut i Vista (kör XP själv), men om du högerklickar på skrivbordet och väljer "egenskaper" och sedan tar upp fliken "inställningar" så har du väl två skärmar på en bild där, en som det står 1 på och en som det står 2 på. Klicka på identifiera så dyker det upp en siffra på din skärm så vet du att den andra är TV:n.

Markera den skärmen genom att klicka på den och prova att dra ned upplösningen till något som din TV klarar av.

P.s, med reservation för att det ser ut så här alls på Vista. Men du kan ju pröva.

När jag trycker identifiera så blir det en etta på min skärm. men det hjälper ju inte mig för när jag kopplar sladden till min tv så använder jag samma uttag på datorn som skärmen går till....det är alltså samma uttag på min tv som det är på min datorskärm.
Citera
2008-03-01, 18:00
Medlem
Vilken upplösning stödjer din TV som max? Vad är din dator inställd på? LÅter som att den har för hög upplösning och kan därför inte visa bilden, därför det fungerar i felsäkert läge
Citera
2008-03-01, 18:06
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miljonären.
När jag trycker identifiera så blir det en etta på min skärm. men det hjälper ju inte mig för när jag kopplar sladden till min tv så använder jag samma uttag på datorn som skärmen går till....det är alltså samma uttag på min tv som det är på min datorskärm.

Ah, ja då blev det lättare. Då är det som sagts ovan bara att kolla upp vilken som är den maximala upplösningen som din TV tål (googla på tv-modellen och max resolution eller nåt så borde du få en träff ganska snabbt). Du kan ju börja med att testa 1024*768?
Citera
2008-03-01, 18:07
Medlem
Miljonären.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josott
Vilken upplösning stödjer din TV som max? Vad är din dator inställd på? LÅter som att den har för hög upplösning och kan därför inte visa bilden, därför det fungerar i felsäkert läge

Nu är min dator inställd på 1260*960. Ska jag ställa ner den på 800*600 då?
Citera
2008-03-01, 18:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Ja, du kan alltid laborera dig fram till vad TV:n klarar.
Citera
2008-03-01, 18:38
Medlem
Citat:

japp skulle tippa på att du har en HD-Ready tv, med en maximal upplösning på 1366*768?
Citera
2008-03-02, 01:11
Medlem
Miljonären.s avatar
De var det som var felet. När jag körde på 1024*768 så gick det hur bra som hellst...tack för hjälpen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in